Hotell Lasaretti

Hotell Lasaretti erbjuder upplevelser, motionsmöjligheter och god mat på den historiska ön Lasaretinsaari som ligger i närheten av Uleåborg centrum.

Den enastående stämningen skapas, förutom den vackra miljön, av en representativ samling med bild- och skulpturkonst av nordfinländska konstnärer.

Hotell Lasaretti erbjuder kvalitativa konferens-, logi- och restaurangtjänster. Hotellet hör inte till någon kedja så att varje gäst behandlas med uppskattning och som individ. Det finns 49 hotellrum, 12 stycken olika slags lokaler som passar för konferens- och festbruk samt restaurang Virta med 140 kundplatser.

Lasaretti satsar på samhälls- och miljöansvar: de har lokala småföretagare som samarbetspartner, personalen består av fast anställda och miljöfrågorna värnas om med Svanenmärkta produkter. Har du trivts på Lasaretti en gång, kommer du alltid att vilja komma tillbaka. Namnet Lasaretti kommer från dess belägenhet, och det officiella namnet TaitoReitt Oy används sällan.

Andningsförbundet i sociala medier