Astman omahoidon verkkokurssi

Astman omahoitokurssi käynnistyy verkossa viikolla 11 ja vastaava kurssi keuhkoahtaumatautia sairastaville syksyllä 2018.

Astman omahoidon verkkokurssi johdattaa sinut huolehtimaan itsestäsi ja läheisistäsi. Kevään aikana toteutamme kuuden etäluennon sarjan, jotka tallentuvat myös jälkeenpäin katsottaviksi Hengitysliiton verkkosivuilla ja YouTube-kanavassa.

Luennot järjestetään klo 17–18.30

• 13.3. Aikuisena alkanut astma ja sen hallinta - uusia tutkimustuloksia käytäntöön, keuhkosairauksien erikoislääkäri Leena Tuomisto, EPSHP
  • 27.3. Miten juuri minun astmaani tulisi hoitaa, hengityshoitajan puheenvuoro astman hoidosta, sairaanhoitaja Johanna Yli-Hakala, EPSHP
  • 10.4. Astma ja liikunta, THM Mervi Puolanne, Hengitysliitto
  • 19.4. Kysely- ja kertaustunti lääkeinhalaattorien käytöstä, farmaseutti Eija Salo
  • 2.5.  Tietoinen hengitys, mediYogaohjaaja Tuija Rantamaa
  • 3.5.  Keskusteluilta astmasta, Skype for Business, ilmoittautuminen verkkolomakkeella

Linkki luennoille tulee Hengitysliiton verkkosivuille tapahtumiin.

Tervetuloa mukaan!

Andningsförbundet i sociala medier

Rakennusten energiatehokkuus on tärkeä asia. Tehokkuuden korostamisen huumassa on kuitenkin hyvä muistaa, että rakennukset ja asunnot on tehty ihmisiä varten. Energiatehokkainkin rakennus on tehoton käyttötarkoitukseensa, jos sisäilman laatu heikkenee energiansäästön seurauksena.

Voisiko kodin älytekniikan avulla parantaa sekä energiatehokkuutta että sisäilmaolosuhteita?

Lue lisää sisäilma-asiantuntijamme Kirsi Säkkisen blogi-kirjoituksesta. Tutustu samalla Asu oikein -projektiin, jossa seurasimme vuoden ajan langattomien antureiden avulla neljän erilaisen kodin sisäilman olosuhteita: https://bit.ly/31GfsX0

• Facebook : 2717482201613635

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Tuoreessa hallitusohjelmassa on monta hyvää uudistusta hengityssairaille, mutta myös paljon toivomisen varaa. Katso, miltä hallitusohjelman kirjaukset sosiaali- ja terveyspalveluista, sisäilmasta sairastamisesta sekä korjausrakentamisesta vaikuttavat Hengitysliiton näkökulmasta: https://bit.ly/2Rizpyk

• Facebook : 2715519568476565

Kevään Lempeä liike -liikuntatunnit ovat nyt kaikkien jäsenmobiilipalvelu Mopsia käyttävien jäsenten ulottuvilla. Jos sinulla ei vielä ole Mopsia, voit ladata sen hengitysyhdistyksen jäsenenä Google Playsta tai AppStoresta. Löydät Mopsin sovelluskaupoista hakusanalla “hengitysliitto”.

Muun muassa joogaa ja pilatesta yhdistävät ohjatut liikuntatunnit on suunnattu erityisesti sisäilmasta oireileville ja sairastaville, mutta niitä voi hyödyntää kuka tahansa. Treenituntien ohjaajana toimii Chillaamon aurinkoinen Katariina, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten liikuntaryhmien vetämisestä.

Lue lisää: https://bit.ly/2Rly0qR