Språk

Höyrystävä ilmankostutin

Höyrystävä ilmankostutin on ilmankostutintyypeistä paras, koska siinä vesi kuumennetaan eli vesi on hygienisintä.

Höyrystävä ilmankostutin kuumentaa veden ja vapauttaa muodostuvan höyryn huoneilmaan. Joissakin ilmankostuttimissa on UV-valo bakteerien tuhoamista varten. Höyrystävän ilmankostuttimen etuna on useimpien mikrobien (esim. homeet ja bakteerit) tuhoutuminen veden kuumentuessa. Myös hiukkaspäästöjen mahdollisuus on pienin.

Laitteet on huollettava valmistajan ohjeiden mukaisesti. Vettä ei saa jättää seisomaan vesisäiliöön.

Huomioi lasten ja lemmikkieläinten turvallisuus höyrystävän ilmankostuttimen käytössä, sillä kuuma vesi voi aiheuttaa palovammoja, jos laite kaatuu tai rikkoutuu.

Todennäköisesti terveyttä edistävä vaikutus

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.