Språk

Kaj Pirhonen

Kaj Pirhonen on valmistunut kokemusasiantuntijaksi 2015.

Kokemustoimija Kaj Pirhonen

kaj.pirhonen@elisanet.fi

Motto:

500.000 tupakan mies. Määrä tuli täyteen 37 vuodessa. Pyrin kuvaamaan miten ajauduin melkein toimintakyvyttömäksi, pelkästään tupakan ansiosta. Oletin nuorena, että kyllä urheilu puhdistaa keuhkot. Aloitin tupakoinnin 13-vuotiaana ja siitä pikkuhiljaa vauhti kiihtyi ollen huipussaan noin 40-vuotiaana. Sairaus (keuhkoahtaumatauti) eteni pikku hiljaa, eikä sitä huomannut, miten heikkoon kuntoon olin ajautunut.

Palvelut:

Oppitunnit 6-luokasta ylöspäin aina lääkäreille asti. Aikuisopiskelijat 2-asteen koulutuksesta aina yliopistoon sakka. Tupakoinnin lopettaville vertaistukiryhmät, yritykset, kaupungit, eri ammatti ryhmät.

Ammattitausta ja osaaminen:

Myyntimies, piilovaikuttaja.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Keski-Uudenmaan Hengitysyhdistys ry, Uudenmaanlääni.

Tapahtumat joissa ollut puhumassa:

Biomedicum Helsinki, Helsingin kaupungin aikuisopiskelijat oppisopimuskoulutuksessa, Keuda Tuusula Kerava, Ammattikoulu Kerava, Peruskoulu Vantaa, Keski-Uudenmaan hengitysyhdistys ry.

Andningsförbundet i sociala medier

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ