Språk

Kirsi Repo

Kirsi Repo on valmistunut kokemusasiantuntijaksi vuonna 2015. Kirsi esiintyy myös Skypen välityksellä.

Kirsi Repo

Kotikunta: Tammela/Kanta-Häme

Keikat: 150 km säteellä Forssan seudulta, Skypellä koko Suomi Yhteystiedot : kirsi.repo@hengitysyhdistys.fi Puh 040 7050 885

Motot: Elä täysillä, koska elät vain kerran.
Jos et koskaan kaadu, et tiedä miltä tuntuu nousta ylös ja jatkaa matkaa.

Olen Hengitysliiton kouluttama kokemustoimija sekä käynyt kokemustoiminnan jatkokoulutuksen ja esiintymiskoulutuksia. Toimin Forssan Seudun Hengitysyhdistyksen sihteerinä ja hoidan myös tiedotustehtäviä sekä toimin vertaisohjaajana. Työurani olen tehnyt autoalalla varaosamyynnin ja huollon asiakaspalvelutehtävissä ja kouluttautunut myös digitaalisen viestinnän datanomiksi. Olen nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä keuhkosairauteni takia.

Asun Kanta-Hämeessä Tammelassa. Olen sairastanut astmaa ja harvinaista keuhkosairautta nimeltä bronkiektasia lapsesta asti. Lisäksi diagnooseista löytyy mm. refluksi, migreeni ja II-tyypin diabetes. Ikääkin on  kertynyt jo liki 50v.

Harrastuksista löytyy monen moista. Käsityöt ovat intohimoni, ulkoilen koirieni kanssa paljon luonnossa, käyn live-musiikkikeikoilla, autotapahtumissa, matkustelen ja teen vapaaehtoistyötä. Perheeseeni kuuluu avopuolison ja 15v pojan lisäksi 2 shetlanninlammaskoiraa.

Tarinani on melko pitkä ja monivaiheinen. On ylä- ja alamäkiä ja välillä jopa syviä kuoppia. Mutta aina sieltä matka jatkuu eteenpäin positiivisen ajattelun ja huumorinkin voimalla. Tarinasta pystyn tekemään toivotun pituisen ja kohderyhmä huomioiden painotus tietyissä asioissa.
Tarinasta löytyy selviämistä vaikeistakin asioista ja kriiseistä, koulukiusaamista, masennusta, ruokavalion ja liikunnan voimaa, harrastusten ja läheisten tärkeyttä. Näitä voin painottaa toiveiden mukaan.

Olen kokemustoimijana esiintynyt hoitajaopiskelijoille ja vertaisryhmille. Olen ollut Elävässä kirjastossa kirjana, toimin hyvinvointikuntayhtymämme asiakasraadissa sekä viimeisimpänä Kanta-Hämeen kokemustoimijoiden ohjausryhmässä.

Andningsförbundet i sociala medier

Rakennusten energiatehokkuus on tärkeä asia. Tehokkuuden korostamisen huumassa on kuitenkin hyvä muistaa, että rakennukset ja asunnot on tehty ihmisiä varten. Energiatehokkainkin rakennus on tehoton käyttötarkoitukseensa, jos sisäilman laatu heikkenee energiansäästön seurauksena.

Voisiko kodin älytekniikan avulla parantaa sekä energiatehokkuutta että sisäilmaolosuhteita?

Lue lisää sisäilma-asiantuntijamme Kirsi Säkkisen blogi-kirjoituksesta. Tutustu samalla Asu oikein -projektiin, jossa seurasimme vuoden ajan langattomien antureiden avulla neljän erilaisen kodin sisäilman olosuhteita: https://bit.ly/31GfsX0

• Facebook : 2717482201613635

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Tuoreessa hallitusohjelmassa on monta hyvää uudistusta hengityssairaille, mutta myös paljon toivomisen varaa. Katso, miltä hallitusohjelman kirjaukset sosiaali- ja terveyspalveluista, sisäilmasta sairastamisesta sekä korjausrakentamisesta vaikuttavat Hengitysliiton näkökulmasta: https://bit.ly/2Rizpyk

• Facebook : 2715519568476565

Kevään Lempeä liike -liikuntatunnit ovat nyt kaikkien jäsenmobiilipalvelu Mopsia käyttävien jäsenten ulottuvilla. Jos sinulla ei vielä ole Mopsia, voit ladata sen hengitysyhdistyksen jäsenenä Google Playsta tai AppStoresta. Löydät Mopsin sovelluskaupoista hakusanalla “hengitysliitto”.

Muun muassa joogaa ja pilatesta yhdistävät ohjatut liikuntatunnit on suunnattu erityisesti sisäilmasta oireileville ja sairastaville, mutta niitä voi hyödyntää kuka tahansa. Treenituntien ohjaajana toimii Chillaamon aurinkoinen Katariina, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten liikuntaryhmien vetämisestä.

Lue lisää: https://bit.ly/2Rly0qR