Språk

Terve talo -projekti

Hengitysliiton Terve Talo -projektissa rakennettiin astmaa sairastavalle soveltuva omakotitalo, jonka sisäilman laatu huomioitiin rakennustöiden alkuvaiheesta lähtien.

Uutta rakennusta rakennettaessa:

• Panosta rakennuksen ja sen järjestelmien huolelliseen suunnitteluun.
  • Estä materiaalien ja rakenteiden kastuminen ja likaantuminen rakentamisen aikana.
  • Varmista riittävä ilmanvaihto ja huolehdi ilmanvaihtolaitteiston puhtaudesta.
  • Siivoa säännöllisesti sekä valitse kotiin vähäpäästöisiä rakennus- ja sisustusmateriaaleja.

Rakennuksen rakenteiden ja järjestelmien säännöllisellä huollolla ja korjaamisella voi merkittävästi vähentää kosteusvaurion riskiä.

Rakennustyömaan edistymistä voi seurata kuvien kera vaihe vaiheelta Terve talo -projektissa. Rakentamisen liittyvät valinnat ja perustelut toimivat nykyaikaisen rakentamistavan oppaana. Terve Talo -omakotitalon materiaalihankinnoissa otettiin huomioon niiden hinta-laatusuhde. Materiaalit ovat siis hyviä, mutta eivät kaikkein kalleimpia.

Tutustu Terve talo -projektiin

Andningsförbundet i sociala medier

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ