Språk

Ari Koivunen

Ari Koivunen on valmistunut kokemustoimijaksi vuonna 2016. Hän esiintyy myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Ari Koivunen

koivunen.ari@gmail.com

Motto:

Pitää aina tehdä se, mihin vähänkin pystyy.

Aihepiiri:

Ensin nivelreuma. Sitten keuhkoahtaumatauti. Osatyökyvyttömyyseläkkeen kautta eläkeläiseksi vuosia kestäneen itsensä kanssa kamppailun jälkeen. Minun tarinani = hengityssairauteni lyhyt syntyhistoria. COPD:n oireet ja niiden vaikutus, taudin toteaminen, hoito ja lääkkeet, liikunta ja sairauden kanssa eläminen. Liikunta.

Palvelut:

Luennot paikan päällä ja Skypen kautta. Työryhmissä työskentely.

Ammattitausta ja osaaminen:

Hengitysliiton kokemustoimijakoulutus. Logistiikan johdon ammattilainen.

Olen ollut jo kauan sairaana. Olen kokenut COPD:n tutkimukset ja hoidot monipuolisesti. Tulen toimeen taudin kanssa.

Paikallinen yhdistys ja keikkailualue:

Oulun Seudun Hengitysyhdistys. Skypellä koko Suomi. Paikan päälle noin 100 km säteellä Oulusta.

Kokemus:

• OYS:n kuntotusryhmiä (COPD) usean vuoden aikana
  • Oulun Diakoniaopisto
  • Oulun Diakonia-ammattikorkea
  • avoin yleisötilaisuus COPD:stä Oulussa

Andningsförbundet i sociala medier

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ