Språk

Kaarina Räty

Kaarina Räty on valmistunut kokemustoimijaksi vuonna 2015. Kaarina esintyy myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Kaarina Räty

kaarina.raty@outlook.com

Motto:

Kroonisen sairauden iskiessä elämä saattaa raunioitua varsinkin, jos on sisäilmasta sairastunut. Siihen ei löydy diagnoosia eikä parantavaa lääkitystä. Sen taistelun olen käynyt lävitse ja mielelläni autan kohtalotovereitani. Voimme rakentaa elämämme yhdessä ehyeksi ja nauttia siitä, mitä meillä vielä on.

Aihepiiri:

• sairastuminen ja selviytyminen
  • uusien elämän arvojen löytäminen
  • voimaantuminen
  • kuuntelen kehoani ja noudatan sen neuvoja
  • vertaistuesta voimaa.

Palvelut:

• sisäilmastasairastuneiden ryhmänvetäjä
  • luennointi.

Ammattitausta ja osaaminen:

Hengitysliiton kokemustoimijakoulutus. Avin tarkastaja sosiaali- ja terveysosastolla. Stanfordin yliopiston kehittämän 6 viikon Arkeen Voimaa -kurssin vertaisohjaajana vuodesta 2012.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Kuopion Seudun Hengitysyhdistys. Savo - Karjala. Skype for Business koko Suomi.

Kokemus:

• 2 hengitysyhdistyksessä pidettyä esiintymistä
  • 6 kurssia, Arkeen Voimaa -kurssin vertaisohjaana (kurssi kestää 6 viikkoa).

Andningsförbundet i sociala medier

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ