Språk

Kaarina Räty

Kaarina Räty on valmistunut kokemustoimijaksi vuonna 2015. Kaarina esintyy myös Skypen välityksellä.

Kokemustoimija Kaarina Räty

kaarina.raty@outlook.com

Motto:

Kroonisen sairauden iskiessä elämä saattaa raunioitua varsinkin, jos on sisäilmasta sairastunut. Siihen ei löydy diagnoosia eikä parantavaa lääkitystä. Sen taistelun olen käynyt lävitse ja mielelläni autan kohtalotovereitani. Voimme rakentaa elämämme yhdessä ehyeksi ja nauttia siitä, mitä meillä vielä on.

Aihepiiri:

• sairastuminen ja selviytyminen
  • uusien elämän arvojen löytäminen
  • voimaantuminen
  • kuuntelen kehoani ja noudatan sen neuvoja
  • vertaistuesta voimaa.

Palvelut:

• sisäilmastasairastuneiden ryhmänvetäjä
  • luennointi.

Ammattitausta ja osaaminen:

Hengitysliiton kokemustoimijakoulutus. Avin tarkastaja sosiaali- ja terveysosastolla. Stanfordin yliopiston kehittämän 6 viikon Arkeen Voimaa -kurssin vertaisohjaajana vuodesta 2012.

Paikallisyhdistys ja keikkailualue:

Kuopion Seudun Hengitysyhdistys. Savo - Karjala. Skype for Business koko Suomi.

Kokemus:

• 2 hengitysyhdistyksessä pidettyä esiintymistä
  • 6 kurssia, Arkeen Voimaa -kurssin vertaisohjaana (kurssi kestää 6 viikkoa).

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.