Språk

Palvelut ammattilaisille

Liikuntaan liittyvää terveystietoa sekä liikunta-alan että terveydenhuollon ammattilhenkilöstölle löydät täältä.

Julkaisemme terveydenhuoltoalan ammattihenkilöstölle Hengityskanava-uutiskirjettä 4 kertaa vuodessa yhteistyössä Filha ry:n kanssa. Uusimmat uutiskirjeet löydät täältä. Katso myös esittelyvideo Hengityskanavasta:

Järjestämme yhdessä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kanssa Hengitysmessut, joiden päiväohjelma on suunnattu terveydenhuoltoalan ammattilaisille. Videoita Hengitysmessuilta julkaistaan Hengitysliiton sivuilla ja youtube-kanavalla.

Videossa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin lääketieteen tohtori, keuhkosairauksien erikoislääkäri Sirpa Leivo-Korpela kertoo hyvistä hoitokäytännöistä Pirkanmaalla.

Videossa geriatrian erikoislääkäri Hanna Kerminen kertoo keuhkoahtaumatautia sairastavan masennuksesta ja mielialasta.

Järjestämme yhteistyössä Filha ry:n kanssa myös täydennyskoulutusta terveydenhuollon ammattihenkilöstölle. Aiheet vaihtelevat hengityssairauksien ennaltaehkäisystä ja hoidosta kuntoutukseen.

Koulutuskalenteri löytyy Filhan (Finnish Lung Health Association) sivuilta.

Filha

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.