Språk

Haluatko yhteistyökumppaniksi?

Liikunnan asiantuntijat kouluttavat liikunnan ja sosiaali- ja terveydenhuollon alojen ammattilaisia sekä paikallisyhdistysten vertaisohjaajia.

Liitto järjestää erilaisia liikuntakampanjoita ja –tapahtumia, jotka ovat avoimia kaikille. Lisäksi liitto ja paikalliset hengitysyhdistykset järjestävät yhdessä erityisesti hengityssairaille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja liikuntatapahtumia. Paikallisten hengitysyhdistysten yksi tärkeimmistä ja suosituimmista toimintamuodoista on liikunnan järjestäminen. Lähes jokainen hengitysyhdistys järjestää säännöllisesti kokoontuvia liikuntaryhmiä.

Hengitysliitto on erikoistunut arkiliikunnan eli liikunnallisten elintapojen sekä hengityssairaiden liikunnan edistämiseen. Liitto on siis myös valtakunnallinen liikuntaa edistävä järjestö, joka saa avustusta tähän toimintaan Opetus- ja kulttuuriministeriön jakamista veikkausvoittovaroista.

Jos haluat tietää lisää liikunnasta tai toteuttaa liikuntatapahtuman yhteistyössä, ota yhteyttä:

Liikunnan suunnittelija Janne Haarala, 050 522 4094

Suunnittelija Veera Farin, 044 407 7020

etunimi.sukunimi@hengitysliitto.fi

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.