Språk

Lääkitys

Tietoa lääkkeistä ja lääkkeiden annostelusta sekä vastaanottokäynnille valmistautumisesta.

Löydät tietoa eri lääkkeistä Terveyskirjastosta

Tutustu Apteekkariliiton videoihin lääkkeiden annostelusta

Videolla kerrotaan, kuinka apteekin henkilökunta auttaa sinua hengitettävien lääkkeiden käytössä.

Astman ja keuhkoahtauman (obstruktiivisten keuhkosairauksien) lääkehoito perustuu yleensä sisäänhengitettävään lääkitykseen, joka muodostuu hoitavasta ja avaavasta lääkkeestä. Käytössä voi olla myös erilaisia suun kautta otettavia lääkkeitä.

Lääkärikäynti tulossa?

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.