Språk

Neuvontapuhelimia ja asiantuntijoita

Neuvontapuhelimia ja asiantuntijapalveluita sisäilmasta oireileville ja sairastaville.

Hengitysliiton ylläpitämä Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta oireileville ja sairastaville sekä heidän omaisilleen mahdollisuuden luottamukselliseen keskusteluun vapaaehtoisen sisäilmasta sairastavan päivystäjän kanssa.

Puhelin palvelee tiistaisin klo 9–12 ja torstaisin klo 16–19 numerossa 044 407 7010.

Palvelu on tauoilla kesäisin 20.6.–6.8. ja vuoden vaihteessa 1.12.–31.1.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin kuuluu vapaaehtoisen puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukuntaan (PuhEet). Neuvottelukunta huolehtii siitä, että sen piiriin hyväksyttyjen auttavien puhelinten ja verkkopalvelujen toiminta toteutuu mahdollisimman laadukkaana ja että toiminta on eettisesti perusteltua ja kestävää. Lisätietoja vertaispuhelimesta:

suunnittelija Sari Mäki 040 669 2207, etunimi.sukunimi@hengitysliitto.fi

Sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin 020 757 5181
- korjausneuvojamme neuvovat maanantaista torstaihin klo 9-15 homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin 020 757 5150
- asiantuntijamme neuvoo torstaisin klo 9-12.

Muita neuvoja ja tukea tarjoavia järjestöjä ovat esim.:

Homepakolaiset

Sisäilmayhdistys

Vanhustyön keskusliitto

Suomen Vanhempainliitto

Suomen hajuste- ja kemikaaliyliherkkien vertaispuhelin

Katso myös oman ammattijärjestösi mahdollisuudet auttaa.

Andningsförbundet i sociala medier

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ