Språk

Neuvontapuhelimia ja asiantuntijoita

Neuvontapuhelimia ja asiantuntijapalveluita sisäilmasta oireileville ja sairastaville.

Hengitysliiton ylläpitämä Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta oireileville ja sairastaville sekä heidän omaisilleen mahdollisuuden luottamukselliseen keskusteluun vapaaehtoisen sisäilmasta sairastavan päivystäjän kanssa.

Puhelin palvelee tiistaisin klo 9–12 ja torstaisin klo 16–19 numerossa 044 407 7010.

Palvelu on tauoilla kesäisin 20.6.–6.8. ja vuoden vaihteessa 1.12.–31.1.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin kuuluu vapaaehtoisen puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukuntaan (PuhEet). Neuvottelukunta huolehtii siitä, että sen piiriin hyväksyttyjen auttavien puhelinten ja verkkopalvelujen toiminta toteutuu mahdollisimman laadukkaana ja että toiminta on eettisesti perusteltua ja kestävää. Lisätietoja vertaispuhelimesta:

suunnittelija Sari Mäki 040 669 2207, etunimi.sukunimi@hengitysliitto.fi

Sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin 020 757 5181
- korjausneuvojamme neuvovat maanantaista torstaihin klo 9-15 homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin 020 757 5150
- asiantuntijamme neuvoo torstaisin klo 9-12.

Muita neuvoja ja tukea tarjoavia järjestöjä ovat esim.:

Homepakolaiset

Sisäilmayhdistys

Vanhustyön keskusliitto

Suomen Vanhempainliitto

Suomen hajuste- ja kemikaaliyliherkkien vertaispuhelin

Katso myös oman ammattijärjestösi mahdollisuudet auttaa.

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.