Språk

Ulkoyksikön puhdistaminen

Ulkoyksikkö on jatkuvasti altis vuodenaikojen muutoksille ja säälle.

Muista:

• Ajoittain poistaa roskat ulkoyksikön ympäriltä. Syksyllä poista ulkokennosta puun lehdet.
  • Jos teet ulkoyksikön päälle omatekoisen suojuksen, huolehdi sekä ilmansaannista että kondenssiveden poistosta.
  • Laita ulkoyksikön alle pakkasen kestävän palju, johon kondenssivesi valuu ulkoyksikön pohjassa olevasta reiästä sekä sisäyksiköstä poistoputkesta. Tyhjennä palju säännöllisesti. Paljun alla on hyvä pitää kahta puurimaa, jotta se ei jäädy kiinni alustaansa.
  • Huolehdi talvella, ettei ulkoyksikkö hautaudu lumeen.
  • Jotkut mallit sulattavat ulkoyksikön automaattisesti, mutta jos lunta on paljon, automaattinen sulatus ei riitä.

Kuva 1/1: Ulkoyksikön alle sijoitettavan paljun alle kannattaa laittaa esimerkiksi puurimat, jotta palju ei jäädy kiinni.

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.