Språk

Ulkoyksikön puhdistaminen

Ulkoyksikkö on jatkuvasti altis vuodenaikojen muutoksille ja säälle.

Muista:

• Ajoittain poistaa roskat ulkoyksikön ympäriltä. Syksyllä poista ulkokennosta puun lehdet.
  • Jos teet ulkoyksikön päälle omatekoisen suojuksen, huolehdi sekä ilmansaannista että kondenssiveden poistosta.
  • Laita ulkoyksikön alle pakkasen kestävän palju, johon kondenssivesi valuu ulkoyksikön pohjassa olevasta reiästä sekä sisäyksiköstä poistoputkesta. Tyhjennä palju säännöllisesti. Paljun alla on hyvä pitää kahta puurimaa, jotta se ei jäädy kiinni alustaansa.
  • Huolehdi talvella, ettei ulkoyksikkö hautaudu lumeen.
  • Jotkut mallit sulattavat ulkoyksikön automaattisesti, mutta jos lunta on paljon, automaattinen sulatus ei riitä.

Kuva 1/1: Ulkoyksikön alle sijoitettavan paljun alle kannattaa laittaa esimerkiksi puurimat, jotta palju ei jäädy kiinni.

Andningsförbundet i sociala medier

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ