Språk

Rakentamisilmoitukset verottajalle

Rakentamisilmoitus on tehtävä ennen loppukatselmuksen pitoa, sillä verohallinnolta saatu todistus esitetään rakennustarkastusviranomaiselle.

Rakennuttajalla on lain mukaan velvollisuus ilmoittaa tietoja Verohallinnolle rakentamiseen liittyvistä urakoista.

Omakotitalon omistaja tekee homekorjausurakasta rakentamisilmoituksen verohallintoon, jos kyseessä on rakennusluvanvarainen työ. Urakkahinnalla ei ole merkitystä ilmoituksen antamisessa.

Asunto-osakeyhtiö tekee rakentamisilmoituksen homekorjausurakasta, jos urakkasopimuksen arvo on yli 15 000 € ilman arvonlisäveroa. Rakentamisilmoitus annetaan myös silloin, kun 2 tai useampi urakoitsija toimii samalla työmaalla yhtä aikaa tai peräkkäin ja urakkasopimusten yhteenlaskarvo on yli 15 000 € ilman arvonlisäveroa. Asunto-osakeyhtiön urakassa ei ole merkitystä, onko kyseinen työ rakennusluvallinen vai ei.

Asunto-osakeyhtiön rakentamisilmoitus ja sen tekeminen (www.vero.fi)

Rakentamisilmoitusten tekeminen, Paperinen rakentamisilmoitus ja Sähköinen rakentamisilmoitus (www.vero.fi)

Andningsförbundet i sociala medier

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ