Språk

Kosteudenhallinta

Kosteudenhallintasuunnitelma on laadittava jokaiselle korjausrakennustyömaalle, jolla kuivataan rakenteita, tehdään betonivaluja tai tarvitaan sääsuojausta.

Kosteudenhallintasuunnitelman tavoitteet ovat:

• estää kosteusvaurioiden synty
  • varmistaa rakenteiden riittävä kuivuminen ilman aikatauluviivytyksiä
  • vähentää kuivatustarvetta
  • pienentää materiaalihukkaa.

Olennaista on suojata ja säilyttää rakennusmateriaalit oikein. Jos on epäilys siitä, että materiaaleja on säilytetty väärin tai ne ovat virheellisiä (pahalta haisevat ja silmin nähden pilkulliset materiaalit), niitä ei saa missään tapauksessa käyttää korjaustöissä. Jos kipsilevypinoja on säilytetty pihalla, alin ja ylin levy kannattaa jättää käyttämättä. Myös materiaalien toimitus on sovittava siten, että joku vastaanottaa ne työmaalla.

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.