Språk

Facebook- ja muut keskusteluryhmät

Tänne on koottu Facebookista ja verkosta löytyviä hengityssairaille ja sisäilmasta sairastuneille tarkoitettuja vertaisryhmiä ja keskustelupalstoja.

Jos tiedät jonkin aktiivisen ja asiallisen vertaisryhmän tai keskustelupalstan, kerro siitä meille tiedotus(a)hengitysliitto.fi.

Hengitysliitto ei vastaa Stumppi.fi:tä lukuun ottamatta tänne koottujen palstojen sisällöstä eikä moderoinnista.

Harvinaiset hengityssairaudet

ABPA - Allerginen bronkopulmonaalinen aspergilloosi (Facebook)

BPD-lasten vanhemmat (Facebook)

Bronkiektasia vertaistuki (Facebook)

Keuhkosarkoidoosi ja yleissarkoidoosit - vertaistukiryhmä (Facebook)

Team CF Finland - kystinen fibroosi (Facebook)

Keuhkoahtaumatauti

COPD Suomi (Facebook)

Sisäilmasta ja homeesta sairastuneet

HOME sweet HOME -sisäilmatietoa ja vertaistukea (Facebook)

Kuopion seudun homealtistuneet ja sisäilmasta sairastuneet (Facebook)

Pk-seudun sisäilmasairaat (Facebook)

Sisäilmasta sairastuneet ry:n keskustelu (Facebook)

Vihaiset äidit – keskusteluryhmä – Koulujen päiväkotien sisäilma-asioista kiinnostuneille vanhemmille ja lapsen läheisille (Facebook)

Tupakoinnin lopettaminen

Stumppi-keskustelupalsta

Uniapneaa sairastavat

Uniapneaklubi (Kuopio) (Facebook)

Uniapneetikot (Facebook)

Andningsförbundet i sociala medier

Rakennusten energiatehokkuus on tärkeä asia. Tehokkuuden korostamisen huumassa on kuitenkin hyvä muistaa, että rakennukset ja asunnot on tehty ihmisiä varten. Energiatehokkainkin rakennus on tehoton käyttötarkoitukseensa, jos sisäilman laatu heikkenee energiansäästön seurauksena.

Voisiko kodin älytekniikan avulla parantaa sekä energiatehokkuutta että sisäilmaolosuhteita?

Lue lisää sisäilma-asiantuntijamme Kirsi Säkkisen blogi-kirjoituksesta. Tutustu samalla Asu oikein -projektiin, jossa seurasimme vuoden ajan langattomien antureiden avulla neljän erilaisen kodin sisäilman olosuhteita: https://bit.ly/31GfsX0

• Facebook : 2717482201613635

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Tuoreessa hallitusohjelmassa on monta hyvää uudistusta hengityssairaille, mutta myös paljon toivomisen varaa. Katso, miltä hallitusohjelman kirjaukset sosiaali- ja terveyspalveluista, sisäilmasta sairastamisesta sekä korjausrakentamisesta vaikuttavat Hengitysliiton näkökulmasta: https://bit.ly/2Rizpyk

• Facebook : 2715519568476565

Kevään Lempeä liike -liikuntatunnit ovat nyt kaikkien jäsenmobiilipalvelu Mopsia käyttävien jäsenten ulottuvilla. Jos sinulla ei vielä ole Mopsia, voit ladata sen hengitysyhdistyksen jäsenenä Google Playsta tai AppStoresta. Löydät Mopsin sovelluskaupoista hakusanalla “hengitysliitto”.

Muun muassa joogaa ja pilatesta yhdistävät ohjatut liikuntatunnit on suunnattu erityisesti sisäilmasta oireileville ja sairastaville, mutta niitä voi hyödyntää kuka tahansa. Treenituntien ohjaajana toimii Chillaamon aurinkoinen Katariina, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten liikuntaryhmien vetämisestä.

Lue lisää: https://bit.ly/2Rly0qR