Språk

Ilman päivänä juhlittiin luontoa

Ilman päivä 26.8. on myös sisäilmasta sairastuneiden oma teemapäivä. Tänä vuonna päivää vietettiin eri puolella maatamme juhlimalla luontoa. Kansallispuistoissa kajahtavaa kuorolaulua päästiin ihailemaan myös iltauutisissa. Hengitysliitto ja paikalliset jäsenyhdistykset järjestivät liikuntatapahtumia, jotka olivat samalla osa ”Suomi liikkuu 100 lasissa!” –kampanjaa. Tapahtumiin lähti mukaan bussilasteittain eri hengitysyhdistysten jäseniä. Yhteensä mukana oli satoja osallistujia, mikä oli erittäin hieno asia!

Suomen luontokeskus Haltiassa Espoossa järjestettiin mukavan yhdessäolon lisäksi ohjattua kävelyä esteettömällä reitillä Maahisenkierroksella. Haukkalammen jylhissä maisemissa kaikkiaan 150 laulajaa Ylioppilaskunnan laulajista ja Tapiolan kuorosta kajautti Suomen luonnon ja itsenäisyyden kunniaksi. Repoveden kansallispuistossa kuunneltiin kuorolaulua, lenkkeiltiin ja paistettiin makkaraa. Satalinnan sairaalan alueella Harjavallassa päivän täyttivät luentojen lisäksi mm. sauvakävely ja keppijumppa. Sateinen sää ei menoa haitannut, tässä porukassa riittää vielä virtaa!

Andningsförbundet i sociala medier

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ