Språk

Kokeile MediYogaa verkossa

Haluatko kokeilla uudenlaista joogaa kotonasi? Tänä keväänä se onnistuu! Hengitysliiton pohjoiset verkkoaktiivit tarjoavat hengitysyhdistysten jäsenille kuuden viikon intensiivikurssin MediYogaa.

Kurssi striimataan verkossa, joten voit osallistua missä tahansa. Harjoitukset eivät ole fyysisesti raskaita ja jokainen tekee ne omaa oloaan kuunnellen. Myös istuen harjoittelu onnistuu.

MediYoga-harjoitukset ohjaa Tuija Rantamaa. Kurssiin sisältyy kaksi harjoitusta viikoittain. Harjoituskerrat ovat tunnin mittaisia ja alkavat maanantaisin ja perjantaisin kello 11. Kurssi alkaa maanantaina 12.3.

Ilmoittaudu mukaan lähettämällä sähköposti osoitteeseen pirkko.moisio(a)hengitysyhdistys.fi. Saat paluupostissa toimintaohjeen. MediYogan kevätkurssi on tarkoitettu vain hengitysyhdistysten jäsenille. Osallistuminen on maksutonta.

MediYoga-ohjaaja Tuija Rantamaa (KUVA: Pirkko Moisio)

Andningsförbundet i sociala medier

Rakennusten energiatehokkuus on tärkeä asia. Tehokkuuden korostamisen huumassa on kuitenkin hyvä muistaa, että rakennukset ja asunnot on tehty ihmisiä varten. Energiatehokkainkin rakennus on tehoton käyttötarkoitukseensa, jos sisäilman laatu heikkenee energiansäästön seurauksena.

Voisiko kodin älytekniikan avulla parantaa sekä energiatehokkuutta että sisäilmaolosuhteita?

Lue lisää sisäilma-asiantuntijamme Kirsi Säkkisen blogi-kirjoituksesta. Tutustu samalla Asu oikein -projektiin, jossa seurasimme vuoden ajan langattomien antureiden avulla neljän erilaisen kodin sisäilman olosuhteita: https://bit.ly/31GfsX0

• Facebook : 2717482201613635

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Tuoreessa hallitusohjelmassa on monta hyvää uudistusta hengityssairaille, mutta myös paljon toivomisen varaa. Katso, miltä hallitusohjelman kirjaukset sosiaali- ja terveyspalveluista, sisäilmasta sairastamisesta sekä korjausrakentamisesta vaikuttavat Hengitysliiton näkökulmasta: https://bit.ly/2Rizpyk

• Facebook : 2715519568476565

Kevään Lempeä liike -liikuntatunnit ovat nyt kaikkien jäsenmobiilipalvelu Mopsia käyttävien jäsenten ulottuvilla. Jos sinulla ei vielä ole Mopsia, voit ladata sen hengitysyhdistyksen jäsenenä Google Playsta tai AppStoresta. Löydät Mopsin sovelluskaupoista hakusanalla “hengitysliitto”.

Muun muassa joogaa ja pilatesta yhdistävät ohjatut liikuntatunnit on suunnattu erityisesti sisäilmasta oireileville ja sairastaville, mutta niitä voi hyödyntää kuka tahansa. Treenituntien ohjaajana toimii Chillaamon aurinkoinen Katariina, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten liikuntaryhmien vetämisestä.

Lue lisää: https://bit.ly/2Rly0qR