Språk

Wellosta apua huippu-urheilussakin

Yhdistetyn hiihdon olympiakävijä Eero Hirvonen käyttää säännöllisesti WellO2-hengitysharjoituslaitetta. Huipputason talviurheilijan keho ja erityisesti hengityselimet joutuvat talvipakkasilla erittäin kovan rasituksen kohteeksi.

Eeron tilannetta hankaloittavat myös erilaiset pölyallergiat. – Olen hyvin monille pölyille allerginen; huone- ja eläinpöly, heinät, leppä, koivu, mänty… onhan näitä. Keuhkoihin kertyy limaa ja sen poistaminen mahdollisimman hyvin on ehdoton edellytys huippusuoritusten tekemiselle.

Eero Hirvonen keskellä. (KUVA: Touho Häkkinen/SHL)

Wello kulkee reissussa mukana

Eero Hirvonen pitää Welloa jatkuvasti harjoitus- ja kilpailumatkoilla mukana. – Käytän sitä säännöllisesti noin tuntia ennen harjoitusta tai kilpailusuoritusta. Voin tällä tavoin valmistaa etukäteen hengityselimet suoritusta varten. Höyry lämmittää ja kosteuttaa hengitystiehyitä ja irrottaa tehokkaasti limaa. Harjoitus- ja kilpailumatkoilla ei pysty juurikaan vaikuttamaan majoitustilojen sisäilmaan ja Wellosta on ollut hyvä apua näissäkin tilanteissa. Wellon hyöty korostuu erityisesti niillä, joilla on jonkin sortin hengityssairaus ja olen lisäksi huomannut, että laite on käytössä monilla täysin terveilläkin urheilijoilla.

WellO2-laitteesta voit lukea lisää www.wellO2.com

WellO2–hengitysharjoituslaite on yksi Hengitysliiton jäseneduista. Lue lisää Hengitysliiton verkkosivulta.

Andningsförbundet i sociala medier

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ