Språk

Verkkovertaisryhmät

Hengitysliiton verkkovertaisryhmät tuovat vertaistuen ulottuvillesi, asuitpa missä tahansa. Koulutettujen vertaisohjaajien luotsaamat ryhmät kokoontuvat kerran kuukaudessa. Tervetuloa tuulettamaan ajatuksia ja vaihtamaan kokemuksia hyvään porukkaan!

Osallistumista varten tarvitset nettiyhteyden, sähköpostiosoitteen ja tietokoneen, josta löytyvät kamera, mikrofoni ja äänilaite. Verkkovertaisohjaaja lähettää sinulle linkin, jolla pääset virtuaaliseen kokoustilaan. Saat henkilökohtaisen opastuksen osallistumisen tekniikkaan ennen ensimmäistä ryhmäistuntoa. Keskustelut ryhmissä ovat luottamuksellisia.

Ryhmät ottavat uusia jäseniä syksyllä ja vuoden vaihteessa. Ilmoita kiinnostuksestasi osoitteella verkkovertaisryhma(a)hengitysliitto.fi

Lisätietoa verkkovertaistoiminnasta ja ohjaajakoulutuksista saat Hengitysliiton järjestöasiantuntijoilta.

Päivi Suuniittu, 040 670 4870, paivi.suuniittu(a)hengitysliitto.fi

Hanna-Leena Kärkkäinen, 050 561 8390, hanna-leena.karkkainen(a)hengitysliitto.fi

Käynnissä olevat verkkovertaisryhmät

• Astmaa sairastavien työikäisten ryhmä
  • Alfa1-antitrypsiinin puutetta sairastavien ryhmä
  • Keuhkosiirrokkaiden ryhmä (yhdessä SYKE ry:n kanssa)
  • PAH-ryhmä
  • Keuhkoahtaumaa sairastavien vertaisryhmä
  • Bronkiektasiaa sairastavien ryhmä
  • Sisäilmasta oireilevien vertaisryhmä
  • Trakeobronkomalasia-vertaisryhmä
  • PCD/Kartagener -ryhmä
  • Fibroosikaverit – keuhkofibroosia sairastavien miesten ryhmä
  • Uniapneaa sairastavat työikäiset
  • Vaikeaa hengityssairautta sairastavat pienten lasten vanhemmat -ryhmä

Andningsförbundet i sociala medier

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ