Språk

Pohjoisen yhdistysväki tuulettuu Katinkullassa

Tuuletusviikonloppu kutsuu jälleen hengitysyhdistysten luottamushenkilöt, vertaisaktiivit ja muun jäsenistön oppimaan uutta, virkistymään ja innostumaan hyvässä seurassa.

Tällä kertaa tuuletamme päätä ja keuhkoja Katinkullassa Sotkamossa. Viikonloppuun 28.-30.9. mahtuu liittovaaliasiaa ja muuta tärkeää ajankohtaista Hengitysliiton ja alueen suunnitelmista. Maakuntavaaleista ja muusta vaikuttamisesta keskustelemme myös.

Ohjelmassa on omat työpajansa puheenjohtajille, sihteereille, vertaisohjaajille ja verkko-osallistumisesta kiinnostuneille. Ihan kaikille on luvassa myös näyttelijä Heikki Törmin elämyksellinen luento mielen hyvinvoinnista ja sen vahvistamisesta. Kajaanin kaupunginteatterissa työskentelevän Heikin lisäksi tapaamme myös muuta kulttuuriväkeä. Elämänihmettelijä Leinikki Rönsy vierailee luonamme perjantai-iltana. Lauantain ja sunnuntain aloitamme Veikko Huovisen sinisillä ajatuksilla, jotka meille tulkitsee Ira Määränen.

Tervetuloa mukaan tapaamaan yhdistystuttuja ja tutustumaan uusiin! Ilmoittautumisaikaa on 14.9. asti. Aluetyöryhmän jäsenet sommittelevat yhteiskyytejä laajan alueemme eri kulmilta. Ohjelma hintatietoineen ja ilmoittautumislinkki löytyvät täältä

Andningsförbundet i sociala medier

"Samalla kun olen jakanut tarinaani muille, olen käsitellyt omaa sairauttani", Hengitysliiton vertaistoiminnassa mukana oleva Ari kertoo uudessa podcastissa.

Vertaiset ovat oman sairauskokemuksensa asiantuntijoita. "En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta minä voin jakaa arjen vinkkejä muille. Ei ole varmaa, toimivatko minun vinkkini, mutta niistä saattaa aueta uusia näkökulmia", Ari sanoo.

Helena kertoo: "Hengitysliiton vertaistoiminnan avulla sain tietää, että jossakin on joku toinen ihminen, jolla on samanlainen elämäntilanne."

Kuuntele YouTubesta Arin ja Helenan keskustelu: https://bit.ly/2RSU1xJ. Voit kuunnella podcastin eli äänitiedoston millä tahansa laitteella, jossa on internetyhteys.

Kuuntele samalla aikaisemmat 3 podcastia, jotka kertovat vertaiskokemuksesta naisen näkökulmasta. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita. Lue lisää vertaistoiminnasta:

"Minä olen sitkiä ihiminen."Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan, Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa.

Hengitysliiton 3-osainen kuuntelusarja kertoo naisen elämästä sairauden kanssa:
    Miten kehon muutokset vaikuttavat naiseuteen? Muuttaako sairaus vahvemmaksi? Mikä auttaa vaikeina hetkinä, kun happi meinaa loppua?

Hengitysliiton Minä, nainen -kuuntelusarjassa eli podcastissa kolmikymppiset Elisa ja Pirkko keskustelevat 64-vuotiaan Eevan kanssa naisen elämästä pitkäaikaissairauden kanssa. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla: https://bit.ly/2Lv1KAR
    Podcastit ovat äänitiedostoja, joita voi kuunnella millä tahansa älylaitteella.