Språk

Harvinaisten teemaviikolla tarinoidaan

Kansainvälistä harvinaisten sairauksien päivää vietetään 28.2.

Virittäydymme teemaan jo tiistaina 26.2. Silloin kokemustoimija Kirsi Repo kertoo verkossa tarinansa otsikolla Erottamattomat – bronkiektasia ja minä. Tarina alkaa kello 18. Ilmoittaudu Päiville, paivi.suuniittu@hengitysliitto.fi, niin saat osallistumislinkin sähköpostiisi.

Päätettiin, että kaikki tehdään, mitä voidaan

Äiti ja lapsi käsi kädessä

Tuulikin ja Antin perheeseen syntyi marraskuussa 1976 tytär, Helena. Heti syntymän jälkeen kävi selväksi, että lapsi sairastaa kystistä fibroosia. Miten perhe rakensi arjen tukemaan lapsen omahoitoa? Minkälaiseksi äidin ja tyttären suhde muotoutuu, kun mukana kulkee vakava etenevä sairaus? Kuinka suhde muuttuu elämäntilanteiden muuttuessa? Mitä Helenalle ja Tuulikille kuuluu nyt?

Tervetuloa torstaina 28.2. kello 18 kuuntelemaan naisten tarina ja osallistumaan keskusteluun chatissa studio-osuuden jälkeen! Juttua kuljettaa järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu. Pääset mukaan suoraan nettiselaimella eikä ilmoittautumista tarvita. Osallistumislinkki löytyy tapahtumakalenterista tapahtumapäivänä.

Andningsförbundet i sociala medier

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ