Språk

Mainio teko -kunniamaininnat

Eija Salo ja Kaj Pirhonen palkittiin Mainio teko -kunniakirjalla

Eija Salo ja Kaj Pirhonen palkittiin Mainio teko –kunniakirjoilla monipuolisesta toiminnastaan kokemustoimijoina.

Keski-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen Eija Salo ja Kaj Pirhonen saivat Mainio teko –kunniakirjat monipuolisesta toiminnastaan kokemustoimijoina. Eija on mm. kiertänyt Etelä-Suomen yhdistyksissä pitämässä kokemuspuheenvuoroja ja yhdistänyt niihin farmaseutin asiantuntemuksensa. Hän on ollut myös käytettävissä liiton eri tilaisuuksissa samoissa rooleissa. Kaj on toiminut jo pitkään savuttomuusmannekiinina ja ollut valmis median haastateltavaksi keuhkoahtauma-asioista. Hän on pitänyt kokemuspuheenvuoroja tupakoinnin lopettamista suunnitteleville, terveydenhuollon asiantuntijoille sekä koululaisille ja opiskelijoille.

Mainio kokemustoimija ja vertaisohjaaja Teuvo Moilanen

Hengitysliiton kouluttama sisäilmasta sairastunut kokemustoimija ja vertaisohjaaja Teuvo Moilanen Tampereelta sai Mainio teko -kunniakirjan helmikuussa. Teuvo on ohjannut useita vuosia sisäilmasta sairastuneiden vertaistukiryhmää Tampereen Hengitysyhdistyksessä. Hän on käynyt myös Hengitysliiton kokemustoimijakoulutuksen vuonna 2014. Teuvon kokemuspuheenvuorot ovat erittäin pidettyjä, ratkaisuehdotuksia ja toivoa herättäviä. Hän on käynyt pitämässä useita puheenvuoroja Hengitysyhdistysten järjestämissä luentotilaisuuksissa korjausneuvojan tai sisäilma-asiantuntijan kanssa. Lisäksi yhteistyö Hengitysliiton järjestöasiantuntijan ja sisäilmatoiminnan suunnittelijan kanssa on luontevaa.

Kuvassa Matti Turunen, Arto Kotola ja Seppo Salminen

Kuvassa vasemmalta Matti Turunen, Arto Kotola ja Seppo Salminen.

Itä-Suomen alueen yhdistystoiminnassa ja alueella aktiivisesti toimiville mainioille miehille luovutettiin 15.12.2018 Mainio teko -kunniakirjat. Kunniakirjan saivat Matti Turunen Kymin-Karhulan Hengitysyhdistyksestä, Arto Kotola Etelä-Kymen Hengitysyhdistyksestä ja Seppo Salminen Keski-Suomen Hengitysyhdistyksestä.

Andningsförbundet i sociala medier