Språk

Minä, astma ja kevät – vertaiskeskustelu verkossa

Aurinko paistaa, luonto herää ja untuvatakki joutaa varastoon odottamaan marraskuuta. Kevät on ihanaa aikaa useimmille. Monelle astmaa sairastavalle vuodenaika kuitenkin merkitsee karua muistutusta sairaudesta.

Puhjenneet koivunlehdet

Kuinka sinä pärjäät astmasi kanssa juuri nyt? Mitä keinoja olet löytänyt vuodenaikahaasteiden taklaamiseen? Minkälaisiin pulmiin kaipaat vinkkejä vertaisilta?

Tervetuloa keskustelemaan astmasta ja keväästä vertaisten kanssa! Verkkovertaisohjaajat Irma Saari ja Jaana Pahkamäki emännöivät juttuiltaa verkossa tiistaina 14.5. kello 18.30 alkaen. Pääset mukaan ilmoittamalla yhteystietosi verkkolomakkeella. Kun olet täyttänyt tietosi, muista painaa lähetä-nappia.

Saat sähköpostiisi osallistumislinkin, jota klikkaamalla avautuu keskustelutila. Laitteeksi tarvitset läppärin, tabletin tai älypuhelimen, josta löytyvät nettiyhteys ja äänilaite. Ohjeita ja apua liittymiseen löytyy myös.

Tapaamisiin verkossa!

Andningsförbundet i sociala medier

"Samalla kun olen jakanut tarinaani muille, olen käsitellyt omaa sairauttani", Hengitysliiton vertaistoiminnassa mukana oleva Ari kertoo uudessa podcastissa.

Vertaiset ovat oman sairauskokemuksensa asiantuntijoita. "En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta minä voin jakaa arjen vinkkejä muille. Ei ole varmaa, toimivatko minun vinkkini, mutta niistä saattaa aueta uusia näkökulmia", Ari sanoo.

Helena kertoo: "Hengitysliiton vertaistoiminnan avulla sain tietää, että jossakin on joku toinen ihminen, jolla on samanlainen elämäntilanne."

Kuuntele YouTubesta Arin ja Helenan keskustelu: https://bit.ly/2RSU1xJ. Voit kuunnella podcastin eli äänitiedoston millä tahansa laitteella, jossa on internetyhteys.

Kuuntele samalla aikaisemmat 3 podcastia, jotka kertovat vertaiskokemuksesta naisen näkökulmasta. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita. Lue lisää vertaistoiminnasta:

"Minä olen sitkiä ihiminen."Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan, Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa.

Hengitysliiton 3-osainen kuuntelusarja kertoo naisen elämästä sairauden kanssa:
    Miten kehon muutokset vaikuttavat naiseuteen? Muuttaako sairaus vahvemmaksi? Mikä auttaa vaikeina hetkinä, kun happi meinaa loppua?

Hengitysliiton Minä, nainen -kuuntelusarjassa eli podcastissa kolmikymppiset Elisa ja Pirkko keskustelevat 64-vuotiaan Eevan kanssa naisen elämästä pitkäaikaissairauden kanssa. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla: https://bit.ly/2Lv1KAR
    Podcastit ovat äänitiedostoja, joita voi kuunnella millä tahansa älylaitteella.