Språk

Kansainvälistä harvinaisten sairauksien päivää vietetään helmikuussa

Kansainvälistä harvinaisten sairauksien päivää vietetään jo 13. kertaa karkauspäivänä 29.2.2020.

Kädet pitävät toisistaan kiinni talvimaisemassa

Harvinaista woimaa -tapahtuma Tampereella 22.2.

Hengitysliitto järjestää Harvinaista woimaa -tapahtuman Tampereella lauantaina 22.2.2020. Tapahtuma on tarkoitettu harvinaista keuhkosairautta sairastaville ja heidän läheisille. Päivän mittaisen tapahtuman tavoitteena on lisätä tietoa lihaskuntoharjoittelun merkityksestä harvinaisissa keuhkosairauksissa ja antaa käytännön kokemus monipuolisen lihaskuntoharjoittelun toteuttamisesta.

Harvinaismessut ja alueelliset tapahtumat 29.2.

Hengitysliitto kuuluu Harvinaiset-verkostoon, joka järjestää kaikille avoimet Harvinaismessut 29.2.2020 Helsingin Musiikkitalossa. Ohjelmassa on asiantuntijaseminaari, tietoiskuja harvinaiskentän ajankohtaisista aiheista sekä yhdistysten harvinaistoiminnan esittelyä. Tavoitteena on koota harvinaissairaat, läheiset, sote-alan ammattilaiset, potilasjärjestöjen ja harvinaisyhdistysten edustajat sekä kaikki muut asiasta kiinnostuneet saman katon alle tapaamaan toisiaan ja tutustumaan harvinaisteemoihin ja -toimijoihin.

Seminaari esitetään myös verkossa, joten siihen voi osallistua verkkovälitteisesti alueellisissa tilaisuuksissa tai omalta laitteelta. Myös etäkommentointiin on mahdollisuus chatin välityksellä.

Messujen lisäksi järjestetään alueellisia tapahtumia yhteistyössä yliopistosairaaloiden harvinaisyksiköiden ja potilasjärjestöjen sekä harvinaisyhdistysten kanssa.

Lisätietoa: www.harvinaiset.fi

Tietoa tapahtumista

Kansainvälisen harvinaisten sairauksien päivän tapahtumista tullaan informoimaan harvinaista keuhkosairautta sairastavia. Päivitettyä tietoa on myös Hengitysliiton viestintäkanavissa.

Lisätietoa tapahtumista: Hengitysliiton harvinaistoiminnan asiantuntija Marika Kiikala-Siuko, marika.kiikala-siuko(a)hengitysliitto.fi tai p. 050 539 3071.