Etelä-Pohjanmaan harvinaista keuhkosairautta sairastavat läheisineen

Ajankohta: 03.11.2021 klo 17:30 – 19:30

Paikka: Tarkentuu myöhemmin

Järjestäjä: Etelä-Pohjanmaan Hengitysyhdistys, p. 050 402 3415 tai etelapohjanmaa@hengitysyhdistys.fi

Vastuuhenkilö: Marika Kiikala-Siuko, p. 050 539 3071 tai marika.kiikala-siuko@hengitysliitto.fi

Vertaisryhmässä harvinaisia keuhkosairauksia sairastavat kohtaavat ja jakavat ajatuksiaan, tunteitaan ja kokemuksiaan toistensa kanssa. Näin näkökulma omaan sairauteen saattaa myös laajentua.

Keskustelut vertaisryhmässä ovat luottamuksellisia. Vertaisryhmää ohjaa koulutettu vertaisohjaaja.

Harvinaisia keuhkosairauksia ovat mm. alfa-1-antitrypsiinin puute, bronkiektasiatauti, EDAC, keuhkofibroosit, keuhkosarkoidoosi, korkea keuhkovaltimoverenpainetauti, primaari siliaarinen dyskinesia, Kartagenerin oireyhtymä ja trakeobronkomalasia.

Vertaisryhmän tapaamisessa mukana Hengitysliiton asiantuntija Marika Kiikala-Siuko.