suomen kartta
Julkaistu: 3.2.2021
UutisetKorona

Ajankohtaista tietoa koronarokotusten edistymisestä THL:n seurantasivuilla

THL on laajentanut koronarokotusten seurantasivustoa 1.2. alkaen. Sivustolla on nyt saatavilla tieto rokotusten etenemisestä kunnittain. Koronarokotteiden haittavaikutusilmoituksia voi seurata ja tehdä Fimean avaamalla verkkosivustolla.

THL on raportoinut koronarokotusten edistymisestä sivustollaan päivittäin 18.1. alkaen. Maanantaista 1.2. lähtien sivustolla on mahdollista seurata eri ikäryhmille annettujen ensimmäisten ja toisten rokoteannosten määrää kaikissa Suomen kunnissa. Mukana kuntakohtaisessa raportoinnissa ovat ne henkilöt, joiden asuinpaikka löytyy Suomen väestötietojärjestelmästä.

Lue lisää koronarokotusten edistymisestä THL:n sivuilla.

Koronarokotteiden haittavaikutusilmoituksia voi tehdä ja seurata Fimean verkkosivuilla

Fimea on avannut koronarokotteiden haittavaikutusilmoituksia koskevan verkkosivun 27.1.2021. Sivulle päivitetään useamman kerran viikossa haittavaikutusilmoitusten määrä ja vakavuus. Lisäksi keskiviikkoisin julkaistaan viikkoraportti yleisimmistä ilmoitetuista haitoista, niitä saaneista potilaista ja ilmoitusten tekijöistä.

Lue lisää koronarokotteiden haittavaikutusilmoituksista.

Tyypillisimmin ilmoitettuja rokotuksiin liittyviä haittavaikutuksia ovat pistoskohdan reaktiot ja lievät yleisoireet, kuten kuume, väsymys, päänsärky ja lihaskipu. Terveydenhuollon ammattilaisia ja kuluttajia pyydetään ilmoittamaan Fimeaan erityisesti sellaisista haittavaikutuksista, jotka ovat odottamattomia tai vakavia.

Lue lisää haittavaikutusilmoituksen tekemisestä Fimean sivuilla.