koululuokka
Julkaistu: 17.6.2021
UutisetHengitysterveysSavuttomuusSisäilmaUlkoilmaVaikuttaminen

Hengitysliitto vaikuttaa: lausunto kansallisen lapsistrategian toimeenpanosuunnitelmasta

Hengitysliitto antoi lausuntonsa kansallisen lapsistrategian toimeenpanosuunnitelmasta 11.6.2021.

Hengitysliitto korosti lausunnossa terveellisen oppimisympäristön tärkeyttä. Sisäilmasta oireilevan tai sitä epäilevän lapsen on saatava apua ja tukea kouluterveydenhuollosta ja muusta oppilashuollosta. Sisäilmasta oireilevien lasten ja heidän perheidensä palvelujen kehittämistä on edistettävä vahvemmin.

Hengitysliitto nosti lausunnossa esille myös lasten oikeuden savuttomaan elinympäristöön sekä korosti monimuotoisen lähiluonnon vaalimisen, hyvän ilmanlaadun ja yhdenvertaisten liikuntamahdollisuuksien turvaamisen tärkeyttä.

Lue lausunto kansallisesta lapsistrategiasta täällä.