hengitysliitto ilmapalloja
Julkaistu: 24.5.2021
UutisetHengitysterveysTiedotteet

Luottamus Hengitysliiton toimintaan parantunut korona-aikana

Hengitysliitto sai T-Median toteuttamassa tuoreessa Luottamus & Maine-tutkimuksessa kansalaisilta hyvät arvosanat niin luottamuksesta kuin maineestaan.

Korkeimmat yksittäiset pisteet annettiin Hengitysliittoon kohdistuvasta luottamuksesta: arvosana oli 3.73 asteikolla yhdestä viiteen. Tutkimukseen vastanneista 19 % arvioi luottamuksen vahvistuneen koronapandemian aikana ja vain yksi prosentti vastaajista koki luottamuksen heikentyneen.

– Hengitysliiton saamat luottamusluvut ovat mainiot ja kehitys korona-aikana parempaa kuin yrityksillä tai julkishallinnon toimijoilla keskimäärin, tutkimuksen toteuttaneen T-Median Oy:n toimitusjohtaja Harri Leinikka arvioi tuloksia.

Hengitysliiton kokonaismaine arvioitiin luottamuksen lisäksi hyvälle tasolle arvosanalla 3,50. Parhaimmaksi maineen osa-alueeksi arvioitiin Hengitysliiton toiminnan vastuullisuus. Hyvälle tasolle arvioitiin myös toiminnan avoimuus ja läpinäkyvyys, tuotteet ja palvelut sekä vuorovaikutus sidosryhmien kesken. Kaikkien osa-alueiden tulokset ovat selkeästi korkeammat kuin yleisessä sosiaali- ja terveysalan toimija-arvioinnissa.

– Kiitos hyvistä tuloksista kuuluu kaikille työntekijöillemme ja toiminnassamme mukana oleville vapaaehtoisille. Rakennamme Hengitysliiton mainetta yhdessä ympäri Suomea toimivien hengitysyhdistysten ja yli 22 000 jäsenen kanssa. On ilahduttavaa nähdä, että tämä työ kantaa, toiminnanjohtaja Markku Hyttinen kommentoi.

Hengitysliitto täyttää 25.5.2021 pyöreät 80 vuotta ja jatkaa aktiivista toimintaa sen puolesta, että Suomessa on hyvä hengittää. Suuri osa toiminnasta on avointa kaikille kiinnostuneille. Lähes joka päivä Hengitysliittoon liittyy 3 jäsentä. Löydä oma tapasi osallistua ja tule mukaan toimintaan!