Julkaistu: 23.9.2020

Ilmaston vaikutus hengityssairauksiin -katso verkkoluentosarja

Ilmaston lämpenemisen haitalliset vaikutukset hengitysterveyteen tuntuvat erityisesti ikääntyneillä ihmisillä ja pitkäaikaissairailla. Hengitysliiton keväällä järjestetty viisiosainen verkkoluentosarja tarjoaa ratkaisuja sekä yksittäisille kansalaisille että päättäjille.

Sitä on nyt ilmassa -ohjelmaan perustuvassa luentosarjassa käsitellään katupölyä ja pienhiukkasia, luonnon monimuotoisuuden tärkeyttä, rakennetun ympäristön riskejä ja ilmastonmuutoksen vaikutuksia hengitysterveyteen.

Sitä on nyt ilmassa -ohjelma

Sitä on nyt ilmassa – Hengitysliiton ohjelma sää- ja ilmastoriskeihin varautumiseen sekä niiden vähentämiseen (2019–2022) tarjoaa lisää ratkaisuja, joita jokainen voi tehdä omassa elämässään sää- ja ilmastoriskien ehkäisemiseksi. Lisäksi ohjelmassa on ehdotuksia päättäjille. Kun toimimme ajoissa, meillä on aikaa sopeutua muutokseen ja suojella tulevia sukupolvia.

Tutustu Sitä on nyt ilmassa -ohjelmaan täällä.