Julkaistu: 7.9.2020

Sisäilmavertaispuhelin etsii vapaaehtoisia

Haluatko tehdä vapaaehtoistyötä? Onko sinulla kokemusta sisäilmasta oireilusta? Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi!

Vertaistuki on ensiarvoisen tärkeää, kun sisäilmaongelmat koettelevat. Hengitysliiton sisäilmavertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta oireileville ja heidän läheisilleen. Puhelimeen voivat soittaa myös oireilevien lasten vanhemmat.

Etsimme vapaaehtoisia päivystäjiä. STEA-avustuksen avulla toimivissa vertaispuhelimessa päivystävät Hengitysliiton kouluttamat vapaaehtoiset, joilla on kokemustietoa sisäilmasta oireilusta joko oman tai perheenjäsenensä oireilun kautta.

Olet etsimämme henkilö, jos

• sinulla tai lapsellasi on omakohtainen kokemus sisäilmasta oireilusta tai sairastumisesta
  • olet saanut jo hieman etäisyyttä sairastumiseen
  • haluat auttaa muita.

Tarjoamme sinulle koulutuksen, puhelimen, kuulokkeet ja sähköpostin sekä loistavan tiimimme tuen. Jos kiinnostuit, lähetä hakemus sähköpostilla: pirkko.moisio(a)hengitysliitto.fi.

Kerro hakemuksessa lyhyesti itsestäsi sekä vastaa kysymykseen: Mikä mielestäsi on päivystäjän tehtävä?

Lisätietoja antaa vertaistoiminnan koordinaattori Pirkko Moisio pirkko.moisio(a)hengitysliitto.fi.