The Organisation for Respiratory Health in Finland

The Organisation for Respiratory Health in Finland is a social and health organisation whose mission is to promote respiratory health and improve the lives of people with respiratory conditions – to make it easier for everyone to breathe.

In particular, the promotion of respiratory health involves highlighting issues related to high-quality air and indoor air, along with advocating exercise and healthy and non-smoking lifestyles.

We improve the lives of people with respiratory diseases by producing information and providing our expert opinion on their services and care. Our aim is to enable persons with respiratory diseases and their families to lead equal and active lives, participate in society and support each other as volunteers, peers and experts through experience.

We produce materials for everyone interested in respiratory health and diseases. Some of the materials are available in Swedish. We also produce Finnish-language materials for social welfare and health care professionals, such as the Hengityskanava newsletter. Approximately every fifth Finnish person suffers from a respiratory disease. The Organisation for Respiratory Health in Finland includes 27,000 members, 84 local respiratory health associations and two national associations.

Organisation for Respiratory Health in social media

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Kuulumisia hengitysyhdistyksistä: Parkanon Seudun Hengitysyhdistyksen tapahtumissa on aina maittavat tarjoilut.
    "Kaikki paikalliset taitavat tuntea meidät", aktiivit kertovat.

Mikä on #Parkano'n salaisuus?
    Lue: https://bit.ly/2z8yOXN
    #vapaaehtoistyö
    #hengitysliitto

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC