The Organisation for Respiratory Health in Finland

The Organisation for Respiratory Health in Finland is a social and health organisation whose mission is to promote respiratory health and improve the lives of people with respiratory conditions – to make it easier for everyone to breathe.

In particular, the promotion of respiratory health involves highlighting issues related to high-quality air and indoor air, along with advocating exercise and healthy and non-smoking lifestyles.

We improve the lives of people with respiratory diseases by producing information and providing our expert opinion on their services and care. Our aim is to enable persons with respiratory diseases and their families to lead equal and active lives, participate in society and support each other as volunteers, peers and experts through experience.

We produce materials for everyone interested in respiratory health and diseases. Some of the materials are available in Swedish. We also produce Finnish-language materials for social welfare and health care professionals, such as the Hengityskanava newsletter. Approximately every fifth Finnish person suffers from a respiratory disease. The Organisation for Respiratory Health in Finland includes 27,000 members, 84 local respiratory health associations and two national associations.

Organisation for Respiratory Health in social media

Hengitysyhdistys Pääkaupunkiseudun Hengitys ry on tehnyt yhteistyötä Kansallisteatteri 'n kanssa tuoksuttomuuden hyväksi. Teatterissa on järjestetty jo tuoksuttomia näytöksiä ja lisää järjestetään myös jatkossa. Tämän lisäksi Kansallinteatteri ilmoittaa näytöksien teatterisavun käytöstä verkkosivuillaan ja muistuttaa asiakkaitaan voimakkaiden tuoksujen välttämisestä lämpiötilojen huomiokylteillä. Kerro meille, miten sinä olet vähentänyt #tuoksukuorma'asi tagaamalla Hengitysliitto päivitykseesi.

Sisäilmasta oireilevien ja sairastavien Lempeä liike -verkkoliikuntaryhmä on saanut suuren suosion, mutta vielä mahtuu mukaan. Ensimmäinen Lempeä liike -tunti striimataan tiistaina 29.1. kello 19.00. Yhteensä treenikertoja on keväällä 18 ja syksyllä 13. Osallistuminen on maksutonta. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan täällä: https://bit.ly/2MieSHP

Miten tukea sisäilmasta oireilevan lapsen koulunkäyntiä, kaverisuhteita ja hyvinvointia? Vastaa @Hengitysliitto, @Homepakolaiset ja @Suomen Vanhempainliitto kyselyyn ja kerro meille onnistuneista ratkaisuista! Kysely on avoinna 29.3.2019 saakka. Vastaamaan pääset täältä: https://bit.ly/2synVLI