Organisational cooperation

The Organisation for Respiratory Health in Finland is a member of the social welfare and health care umbrella organisation SOSTE, in which we seek to influence future health care reforms together with other organisations.

We also cooperate actively with other organisations in, for example, the NDC network for non-communicable diseases and the Tobacco-Free Finland network.

The Organisation for Respiratory Health in Finland is a member of the Finnish Network for Rare Diseases, Harvinaiset, established in 1995, as a national cooperation network for social welfare and health care organisations working with rare diseases. The objective of the Harvinaiset network is to improve the position of people with rare diseases, and their families, in Finland, identifying and highlighting challenges and perspectives related to rare diseases, and promoting the operations of its members and cooperation between members of the network and with other public-interest organisations, communities, authorities, the public service system and researchers. Read more: www.harvinaiset.fi.

In Europe, the voice of the Organisation for Respiratory Health in Finland is heard through the EFA (European Federation of Allergy and Airways Diseases Patients' Associations) and Eurodis (Rare Disease Europe Patient Organisation) organisations. We also communicate directly with the Finnish members of the European Parliament. We regularly engage in discussions and convene with our Nordic sister organisations (Nordic Heart and Lung Alliance, the NHL network).

Organisation for Respiratory Health in social media

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.