Organisational cooperation

The Organisation for Respiratory Health in Finland is a member of the social welfare and health care umbrella organisation SOSTE, in which we seek to influence future health care reforms together with other organisations.

We also cooperate actively with other organisations in, for example, the NDC network for non-communicable diseases and the Tobacco-Free Finland network.

The Organisation for Respiratory Health in Finland is a member of the Finnish Network for Rare Diseases, Harvinaiset, established in 1995, as a national cooperation network for social welfare and health care organisations working with rare diseases. The objective of the Harvinaiset network is to improve the position of people with rare diseases, and their families, in Finland, identifying and highlighting challenges and perspectives related to rare diseases, and promoting the operations of its members and cooperation between members of the network and with other public-interest organisations, communities, authorities, the public service system and researchers. Read more: www.harvinaiset.fi.

In Europe, the voice of the Organisation for Respiratory Health in Finland is heard through the EFA (European Federation of Allergy and Airways Diseases Patients' Associations) and Eurodis (Rare Disease Europe Patient Organisation) organisations. We also communicate directly with the Finnish members of the European Parliament. We regularly engage in discussions and convene with our Nordic sister organisations (Nordic Heart and Lung Alliance, the NHL network).

Organisation for Respiratory Health in social media

Rakennusten energiatehokkuus on tärkeä asia. Tehokkuuden korostamisen huumassa on kuitenkin hyvä muistaa, että rakennukset ja asunnot on tehty ihmisiä varten. Energiatehokkainkin rakennus on tehoton käyttötarkoitukseensa, jos sisäilman laatu heikkenee energiansäästön seurauksena.

Voisiko kodin älytekniikan avulla parantaa sekä energiatehokkuutta että sisäilmaolosuhteita?

Lue lisää sisäilma-asiantuntijamme Kirsi Säkkisen blogi-kirjoituksesta. Tutustu samalla Asu oikein -projektiin, jossa seurasimme vuoden ajan langattomien antureiden avulla neljän erilaisen kodin sisäilman olosuhteita: https://bit.ly/31GfsX0

• Facebook : 2717482201613635

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Tuoreessa hallitusohjelmassa on monta hyvää uudistusta hengityssairaille, mutta myös paljon toivomisen varaa. Katso, miltä hallitusohjelman kirjaukset sosiaali- ja terveyspalveluista, sisäilmasta sairastamisesta sekä korjausrakentamisesta vaikuttavat Hengitysliiton näkökulmasta: https://bit.ly/2Rizpyk

• Facebook : 2715519568476565

Kevään Lempeä liike -liikuntatunnit ovat nyt kaikkien jäsenmobiilipalvelu Mopsia käyttävien jäsenten ulottuvilla. Jos sinulla ei vielä ole Mopsia, voit ladata sen hengitysyhdistyksen jäsenenä Google Playsta tai AppStoresta. Löydät Mopsin sovelluskaupoista hakusanalla “hengitysliitto”.

Muun muassa joogaa ja pilatesta yhdistävät ohjatut liikuntatunnit on suunnattu erityisesti sisäilmasta oireileville ja sairastaville, mutta niitä voi hyödyntää kuka tahansa. Treenituntien ohjaajana toimii Chillaamon aurinkoinen Katariina, jolla on monipuolinen kokemus erilaisten liikuntaryhmien vetämisestä.

Lue lisää: https://bit.ly/2Rly0qR