Liittovaltuuston tiedote

Liittovaltuusto kokoontui Helsingissä ja Teams-yhteydellä 22.5.2021. Kokouksen aluksi kuultiin liittohallituksen varapuheenjohtajan, Arto Alangon, katsaus liittohallituksen toiminnasta ja liiton toimintaympäristön muutoksista viimeisen vuoden aikana.

Kokouksessa kuultiin myös toiminnanjohtaja Markku Hyttisen, järjestöjohtaja Mervi Puolanteen sekä viestintä- ja kehittämisjohtaja Hanna Salmisen katsaukset ajankohtaisiin asioihin.

Liittovaltuusto vahvisti vuoden 2020 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen. Lisäksi se hyväksyi liiton päivitetyn toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodeksi 2021.

Liittovaltuusto vahvisti jäsenmaksut vuodeksi 2023 seuraavasti:

• varsinaisen jäsenen jäsenmaksun liiton osuus 17 euroa
  • nuorisojäsenen (15−20 vuotta) jäsenmaksun liiton osuudeksi 10 euroa
  • perheen toisen jäsenen (ei jäsenlehteä) jäsenmaksun liiton osuudeksi 10 euroa
  • lapsijäsenen jäsenmaksu säilytettiin maksuttomana. Lapsijäsenyys edellyttää huoltajan suostumuksen.

Liittovaltuusto valtuutti liittohallituksen valmistelemaan sääntömuutosesitystä liittovaltuuston syyskokoukseen.

Krista Ananin on eronnut liittohallituksesta 1.2.2021. Liittovaltuusto täydensi liittohallitusta jäljellä olevalle 2021−2022 kaudelle Pekka Suopajärvellä, Länsi-Lapin Hengitysyhdistys, Keminmaa.