Hengitysliiton digituki yhdistyksille ja aktiiveille

Hengitysliitto tarjoaa digitukea yhdistyksille ja aktiiveille jäsenrekisterijärjestelmän ja liittorekisterin käytössä, tekstiviestien lähetyksessä rekisterijärjestelmän kautta ja yhdistysten koti- ja verkkosivujen päivityksessä. Annamme myös tietoa digiturvallisuudesta.

Käyttäjän vastuulla on sitoutua käyttäjäehtoihin, noudattaa ohjeita, säilyttää käyttäjätunnusten salasanat turvallisesti ja huolehtia kaksivaiheisesta tunnistautumisesta. Annamme tarvittaessa tukea käyttäjäehtojen hyväksymisessä ja kaksivaiheisen tunnistautumisen käyttöönotossa.

Näissä asioissa Hengitysliitto ei pysty tarjoamaan digitukea yhdistyksille ja aktiiveille

Hengitysliitto ei kuitenkaan pysty tarjoamaan tukea laitehankinnoissa, laitteiden käytönopastuksessa ja käyttötukipalveluissa, M365-ohjelmien käytössä tai sosiaalisen median kanavien käytössä. Jos tarvitset edellä mainittujen kanssa tukea, voit löytää sitä esimerkiksi osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla “digituki” tai osoitteista www.seniorsurf.fi ja www.entersenior.fi. Huomioithan, että monet kirjastot tarjoavat myös digitukea, tarkistathan paikkakuntasi kirjaston palveluvalikoiman.

Kun hankit tietokonetta, tablettia, älypuhelinta

Laitteen käyttöiän päättyessä on tärkeää muistaa turvallinen hävitys. Kun hankit uuden tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, muista kysyä myyjältä laitteen käyttöiän pituutta. Kysy myös mahdollisuudesta hankkia tarvittavat ohjelmat ja tietoturvaohjelmat myyjän kautta. Moni ratkaisu asennetaan pilvipalveluna, mikä edellyttää luottokorttiveloitusta esimerkiksi kerran 12 kuukaudessa. Usein laitteen käyttöönottoon ja käyttöön saa tukea lisämaksulla. Muista myös kysyä ohjeet, miten laite on aikanaan mahdollista hävittää tietoturvallisesti.

Kaikki laitteet, mukaan lukien muistitikut, pitää tyhjentää ja hävittää tietoturvallisesti. Pelkkä tiedostojen siirtäminen roskakoriin ja roskakorin tyhjentäminen ei riitä, sillä osaavan henkilön on mahdollista palauttaa tiedot.

Hengitysliiton digituki yhdistyksille ja aktiiveille

Katso havainnollistava esitys siitä, millaista digitukea Hengitysliitto tarjoaa.