Hengitysliitto uudisti sääntöjään

Hengitysliiton liittovaltuusto hyväksyi liitolle uudet säännöt kokouksessaan 20.11.2021. Suurimmat muutokset olivat seuraavanlaisia: jatkossa liittohallitus voi hyväksyä kannattajajäseneksi yksityishenkilöitä, jotka haluavat tukea liiton toimintaa. Kannattajajäsenillä ei ole läsnäolo- tai puheoikeutta liiton kokouksissa.

Liiton ylintä päätösvaltaa käyttää edelleen liittovaltuusto, jatkossa sen jäsenmäärä on 20 henkilöä ja kultakin alueelta valitaan 5 jäsentä ja 5 varajäsentä. Liittohallitus, joka vastaa liiton toiminnasta ja johtaa sitä muodostuu jatkossa puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan lisäksi 7 jäsenestä.

Samalla mahdollistettiin toimintamalli, jossa luottamusjohto voi jatkossa kokoontua ja tehdä päätöksiä hybridimallilla eli osin läsnä- ja osin verkkotyökalun välityksellä.

Tutustu uusiin sääntöihin.