Toimintatonnit vuodelle 2022 haettavissa

Toimintatonni on Hengitysliiton jäsenyhdistyksille jakama jäsenjärjestöavustus. Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA on myöntänyt Hengitysliitolle jäsenyhdistysten toiminnan tukemiseen 60 000 euroa vuodelle 2022.

Jäsenjärjestöavustus eli toimintatonni voidaan myöntää yhdistyksen perustoimintaan tai yhdistysten toimintaedellytyksiä ja -tapoja uudistavien kokeilujen toteuttamiseen. Voit tutustua ennen hakulomakkeen täyttämistä malliin toimintatonnihakemuksesta. Lue lisää kokeilevasta toimintatonni-hankkeesta.

Tutustu Toimintatonnin hakuohjeesta löytyviin myöntämisperusteisiin.

Hakuaika on jatkuva, mutta Hengitysliitto suosittelee hakemusta tehtäväksi viimeistään syyskuun loppuun mennessä. Vuoden 2022 Toimintatonnia voit hakea webropol-lomakkeella. Toimintatonnihakemuksen liitteeksi tarvitaan viimeisimmät valmistuneet toimintakertomus- ja tilinpäätöstiedot.