Uusia kokemustoimijoita Hengitysliittoon

Kuvassa vasemmalta Tanja Sointu, kokemustoiminnan koordinaattori Eeva-Liisa Peltonen, järjestöasiantuntija Riitta Palovuori, Sirpa Halmela, Pirkko Lehtovaara, Päivi Kuoppamäki, Kirsi Leppänen, Tarja Nieminen ja Kirsi Huhtanen.

Hengitysliiton kokemustoimija peruskoulutuksesta valmistui huhtikuun lopussa seitsemän uutta kokemustoimijaa, jotka ovat valmiita puhumaan elämästään sisäilmaoireilun, keuhkoahtaumataudin, uniapnean, harvinaisen hengityssairauden (keuhkofibroosi, keuhkovaltimo verenpainesairaus, PAH) ja pitkäkestoisen koronataudin (long covid) kanssa. Pääset kuulemaan uusien kokemustoimijoiden tarinoita myös syksyn Vinkkejä ja vertaistukea -illoissa.

Kokemustoimija peruskoulutus kesti noin 50 tuntia ja siihen sisältyi oman tarinan valmistelun lisäksi tarinakinkereitä, itsenäisesti toteutettavia ennakko- ja välitehtäviä sekä media- ja esiintymiskoulutusta. Koulutuksen päättöviikonloppu toteutui Tampereella ja siinä jokainen koulutettava kertoi kevään aikana hioman kokemustarinansa. Paljon onnea valmistuneille!

Kutsu kokemustoimija yhdistyksen tilaisuuteen

Kokemustoimijan voi tilata ottamalla sähköpostilla yhteyttä kokemustoimija@hengitysliitto.fi. Kerro viestissä tilaisuuden tai tapahtuman aihe, aikataulu ja toive esiintyjästä. Näin toimien kokemustoimijan vierailu on yhdistykselle maksuton. Liitolla on vuosittainen budjetti kokemustoiminnan toteuttamista varten ja vierailut järjestetään sen mukaan. Suosittelemme, että kokemustoimijan vierailu toteutetaan etänä.