Pieni ele sai lahjoituksia 576000 euroa

Kuntavaalien yhteydessä touko-kesäkuussa 2021 kerättiin lahjoituksia 576 000 euroa kotimaan vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi. Äänestyspaikoilla järjestettävän perinteisen pieni ele -lipaskeräyksen tuotto laski poikkeuksellisen koronatilanteen johdosta. Lahjoituksilla tuetaan erityisesti paikallisesti vammaisten ja sairaiden arkea ympäri Suomen.

– Toivomme, että auttamisen perinne jatkuu poikkeustilanteesta huolimatta ja lahjoitusmäärät nousevat takaisin aiempiin lukuihin seuraavissa lipaskeräyksissä. Apu on erittäin tärkeää ja kaikki lahjoitukset auttavat, toteaa Erika Mäntylä Pieni ele ry:stä.

Miten lahjoitukset jaetaan?

Kunkin kunnan lipaskeräystuotosta puolet jaetaan keräykseen osallistuneiden paikallisyhdistysten kesken. Toinen puolikas tuotosta jaetaan 15 mukana olevalle vammais- ja terveysjärjestölle. Kattojärjestöjen osuudesta vähennetään kaikki keräyksestä aiheutuneet kulut. Pieni ele ry:llä ei ole ulkopuolista rahoitusta.

Lipaskeräyksellä kerättiin 92 % lahjoituksista eli se on edelleen tärkein keräystapa. Kiitos kaikille vapaaehtoisille lipaskerääjille, jotka ovat mahdollistaneet keräyksen korona-aikanakin. Monille yhdistysten jäsenille keräystuotot ovat erittäin tärkeitä.

Lisätietoja: www.pieniele.fi