Anslut dig som medlem

Du behöver inte vara andningssjuk för att ansluta dig som medlem till Andningsförbundet. Det räcker att du är intresserad av andningshälsa och vill stödja en bra sak!

Det lönar sig att ansluta sig som medlem, när:

• Du saknar kamratstöd i en lokal förening.
  • Du vill vara med i ett påverkansarbete.
  • Du vill delta i motionsgruppernas verksamhet och evenemang.
  • Du vill ha förbundets medlemstidning samt ta del av guider och övrigt material till förmånliga priser.
  • Du vill utnyttja medlemsrabatter både nationellt och lokalt.

Du kanske också är intresserad av det här

Kom med, du är alltid välkommen i vår grupp!

När du ansluter dig som medlem till den lokala andningsföreningen, får du utnyttja de tjänster som erbjuds av föreningen och förbundet, såsom olika typer av kamrats- och motionsgrupper. Om du så önskar så kan du dessutom vara med och påverka de frågor som är viktiga för andningshälsan. Det finns alltid med många aktiva föreningsmänniskor som är helt vanliga finländare och som kanske saknar en motionskamrat, gillar att ha ett umgänge med andra människor eller törstar efter ny kunskap. En del deltar aktivt i verksamheten, andra gör det efter sin egen tidsram när de har tid. Läs om allt du kan få som medlem: Medlemsförmåner.

Bekanta dig med förbundets vardagsverksamhet runt om i Finland

Medlemsavgift

Medlemsavgiften varierar lite mellan föreningarna. I de flesta föreningarna är den 20–25 euro per år. Medlemsavgifterna för barn och ungdomar samt för familjemedlemmar är oftast lägre än grundmedlemsavgiften.

Du kan fylla i medlemform på finska direkt om du vill: Liity jäseneksi -lomake.

Sekretesspolicy för medlemsregistret.