Keväinen Frisbeegolf-rata
Julkaistu: 29.3.2022
Yleinen

Osallistu Frisbeegolf ja puistogolf -koulutuskiertueeseen

Frisbeegolf on matalan kynnyksen ulkoliikuntaa, joka on helppo aloittaa ja pelata ympäri vuoden. Ratoja löytyy jo lähes jokaisesta Suomen kunnasta. Aina ei kuitenkaan tarvitse mennä edes radalle asti, vaan heittäminen ja pelaaminen onnistuu soveltaen lähes missä tahansa.

Miten otan frisbeegolfin mukaan oman yhdistyksen toimintaan? Mistä kannattaa aloittaa? Miksi laji on erityisen hyvä keuhko- ja sydänsairaille? Millaiset ovat pelisäännöt ja sovellukset? Miten frisbeegolfradalla toimitaan? Miten saan frisbeegolfkiekon lentämään? Koulutukset vastaavat näihin ja moniin muihin kysymyksiin, kun Iltapäivän aikana opettelemme lajeja käytännössä: harjoittelemme frisbeegolfin heittotekniikkaa, tutustumme välineisiin ja sääntöihin sekä menemme frisbeegolfradalle kokeilemaan väylien pelaamista. Tutustumme lyhyesti myös puistogolfiin.

Tavoitteena on saada ideoita liikunnallisen toiminnan sisällyttämiseksi esim. yhdistysten jäsentilaisuuksiin. Koulutuksissa saat ohjausvinkkejä ja materiaalia sekä käytännön opastusta lajeihin. Tule mukaan oletpa sitten aloittelija tai kokeneempi konkari!

Koulutuksissa saatavilla kasvomaskeja ja käsidesiä.

Ajat ja paikat

23.4. Varalan urheiluopisto klo 10–15, Varalankatu 36, 33240 Tampere. Ilmoittautuminen 8.4. mennessä.

7.5. Kylpylä-hotelli Vesileppis klo 11–16, Vokkolantie 1, 79100 Leppävirta. Ilmoittautuminen 29.4. mennessä.

21.5. Vuokatin urheiluopisto klo 11–16, Opistontie 4, 88610 Vuokatti. Ilmoittautuminen 12.5. mennessä.

22.5. Virpiniemen urheiluopisto klo 11–16, Virpinimentie 525, 90810 Oulu. Ilmoittautuminen 15.5. mennessä.

28.5. Vierumäen urheiluopisto klo 10–15, Pihkalantie 3, 19120 Vierumäki. Ilmoittautuminen 20.5. mennessä.

Lisätietoa

Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu sinulle parhaiten sopivaan koulutukseen tämän Webropol-lomakkeen kautta.

Kohderyhmä: Koulutus on tarkoitettu paikallisyhdistysten liikunnallisesta toiminnasta kiinnostuneille jäsenille ja liikunnan vertaisohjaajille.

Hinta: Osallistumismaksu 30 €/henkilö. Sisältää koulutuksen, välineet, peliohjeet, lounaan ja kahvit. Hengitysliitto maksaa hengitysyhdistysten osallistujien koulutuksen. Sydänyhdistykset: sovi laskutuskäytännöistä oman yhdistyksesi/järjestösi kanssa.

Varusteet: Säänmukaiset ulkovaatteet. Et tarvitse erityisiä välineitä. Omia tai yhdistyksen frisbeegolfkiekkoja voi ottaa mukaan.

Peruutusehdot: Peruutuksen voi tehdä kuluitta kunkin paikkakunnan viimeiseen ilmoittautumispäivämäärään mennessä. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen, Hengitysliitto perii 60 euroa. Jos peruutus johtuu terveydellisistä syistä, osallistumisen peruuttamisesta ei aiheudu kuluja.

Matkat: Hengitysyhdistysten osallistujien matkakulut korvataan yhdistysaktiivien ja luottamushenkilöiden matkustussäännön mukaisesti. Sydänyhdistykset: kukin osallistuja sopii mahdolliset matkakorvaukset erikseen oman yhdistyksen/järjestön kanssa.

Yhteystiedot: Hengitysliton liikunnan asiantuntija Mika Nurminen, mika.nurminen@hengitysliitto.fi, puh. 044 4077075

Tervetuloa, tutustuminen, käytännön asiat + perusasiat lajeista, 45 min

Lounas, 45 min