Julkaistu: 9.5.2023
UutisetVaikuttaminen

Hengitysliiton ääni kuuluu myös EU-tasolla

9.5. vietetään Eurooppa-päivää. Hengitysliiton ääni hengitysterveyden ja hengityssairaiden hyvän elämän puolesta kuuluu myös EU-tasolla.

Hengitysliitto pyrkii vaikuttamaan keskusteluun ja päätöksentekoon asioissa, jotka liittyvät hyvään hengitysilmaan, hengitysterveyteen ja hengityssairauksiin.

Teemme laaja-alaista järjestöyhteistyötä niin paikallisella, valtakunnallisella kuin kansainväliselläkin tasolla. Vaikutamme EU-tasolla seuraavien järjestöjen kanssa ja kautta:

• EFA (European Federation of Allergy and Airways Diseases Patients’ Associations)
  • European Lung Foundation.

Eurooppalainen yhteistyö on tärkeää hengitysterveyden edistämiseksi. Hengitysliitto vaatii osana Euroopan hengityssairaita edustavaa järjestöä EFA:a, että WHO:n suosittelemat ilmanlaadun ohjearvot asetetaan tavoitteeksi Euroopassa.