Höyrystävä ilmankostutin

Höyrystävä ilmankostutin on ilmankostutintyypeistä paras, koska siinä vesi kuumennetaan eli vesi on hygienisintä.

Höyrystävä ilmankostutin kuumentaa veden ja vapauttaa muodostuvan höyryn huoneilmaan. Joissakin ilmankostuttimissa on UV-valo bakteerien tuhoamista varten. Höyrystävän ilmankostuttimen etuna on useimpien mikrobien (esim. homeet ja bakteerit) tuhoutuminen veden kuumentuessa. Myös hiukkaspäästöjen mahdollisuus on pienin.

Laitteet on huollettava valmistajan ohjeiden mukaisesti. Vettä ei saa jättää seisomaan vesisäiliöön.

Huomioi lasten ja lemmikkieläinten turvallisuus höyrystävän ilmankostuttimen käytössä, sillä kuuma vesi voi aiheuttaa palovammoja, jos laite kaatuu tai rikkoutuu.

Todennäköisesti terveyttä edistävä vaikutus

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt