Höyrystävä ilmankostutin

Höyrystävä ilmankostutin on ilmankostutintyypeistä paras, koska siinä vesi kuumennetaan eli vesi on hygienisintä.

Höyrystävä ilmankostutin kuumentaa veden ja vapauttaa muodostuvan höyryn huoneilmaan. Joissakin ilmankostuttimissa on UV-valo bakteerien tuhoamista varten. Höyrystävän ilmankostuttimen etuna on useimpien mikrobien (esim. homeet ja bakteerit) tuhoutuminen veden kuumentuessa. Myös hiukkaspäästöjen mahdollisuus on pienin.

Laitteet on huollettava valmistajan ohjeiden mukaisesti. Vettä ei saa jättää seisomaan vesisäiliöön.

Huomioi lasten ja lemmikkieläinten turvallisuus höyrystävän ilmankostuttimen käytössä, sillä kuuma vesi voi aiheuttaa palovammoja, jos laite kaatuu tai rikkoutuu.

Todennäköisesti terveyttä edistävä vaikutus

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: