Mies puhuu puhelimeen. Sisäilma ja korjausneuvonnan palvelupuhelin palvelee numerossa 020 757 5181.

Lisätietoa ja neuvontapalvelut

Hengitysliitto antaa monenlaista tukea sisäilmaan ja rakennuksen korjauksiin liittyvissä asioissa. Korjausneuvojamme ja sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua maksutta homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä. Jos numero on varattu, puhelu ohjautuu vastaajaan.

Oletko soittanut sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen? Vastaa Hengitysliiton palautekyselyyn Sisäilma- ja korjausneuvonnan puhelinneuvonnasta.

Korjausneuvojamme ja sisäilma-asiantuntijamme pitävät tietoiskuja ja luentoja muun muassa hengitysyhdistysten ja yhteistyökumppaneiden tilaisuuksissa. Luennot liittyvät yleisesti esimerkiksi sisäilmaan, ilmanvaihtoon ja talon huoltamiseen.

Tutustu myös Hengitysliiton oppaisiin sekä Hometalkoot.fi-verkkosivuihin.

Teemme yhteistyötä Sisäilmayhdistyksen kanssa, ja olemme tavattavissa useilla messuilla myös Sisäilma-infopisteillä. Tule tapaamaan meitä paikan päälle!

Sisäilmainfopiste on alan järjestöjen yhteinen neuvontakanava kuluttajille. Sisäilmainfopiste on vuosittain mukana monilla alan messuilla sekä useissa koulutuksissa. Kaikki infopisteillä jaettava materiaali on maksutonta. Tutustu Sisäilmainfopisteeseen Sisäilmainfon verkkosivuilla.

Vanhustyön keskusliiton korjausneuvojat auttavat yli 65-vuotiaita asuntojen muutostöitä koskevissa kysymyksissä. Neuvojat avustavat remonttitarpeiden kartoittamisessa, suunnittelussa, avustusten hakemisessa ja tarvittaessa myös muutostyöt suorittavan urakoitsijan etsimisessä.

Korjausneuvonta on maksutonta, mutta remontin asiakas maksaa itse. Mahdolliset avustukset kattavat osan kustannuksista.

Korjausneuvojien yhteystiedot ja lisätiedot löydät Vanhustyön keskusliiton verkkosivuilta.

Asianajotoimisto Teräskulman valtakunnallinen hometalopuhelin neuvoo maksutta kaikissa asumiseen ja rakentamiseen liittyvissä riita-asioissa maanantaista perjantaihin klo 8–16. Soita 0400 198 891. Hometalopuhelimen neuvonta on maksutonta. Lue lisää aiheesta osoitteessa www.hometalopuhelin.fi.