Lisätietoa ja neuvontapalvelut

Hengitysliitto antaa monenlaista tukea sisäilmaan ja rakennuksen korjauksiin liittyvissä asioissa. Korjausneuvojamme ja sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua maksutta homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä. Jos numero on varattu, puhelu ohjautuu vastaajaan.

Tavoitat korjausneuvojamme myös sähköpostitse korjausneuvojat@hengitysliitto.fi.

Oletko ollut yhteydessä Kodin sisäilma- ja korjausneuvontaan? Vastaa palautekyselyyn!

Korjausneuvojamme ja sisäilma-asiantuntijamme pitävät tietoiskuja ja luentoja muun muassa hengitysyhdistysten ja yhteistyökumppaneiden tilaisuuksissa. Luennot liittyvät yleisesti esimerkiksi sisäilmaan, ilmanvaihtoon ja talon huoltamiseen. Lisätiedot sisäilma- ja korjausneuvonnan päälliköltä.

Sisältö jatkuu opaslinkkien jälkeen.

Kodin kosteusvauriot ja terveys

Tutustu Hengitysliiton Kodin kosteusvauriot ja terveys -oppaaseen.

Kodin sisäilma ja ilmanvaihto -opas

Tiivistettyä tietoa kotien ja muiden asuinrakennusten sisäilmasta ja ilmanvaihdosta.

Myös yhteistyökumppanimme tarjoavat maksutonta neuvontaa:

Teemme yhteistyötä puolueettomien alan toimijoiden ja järjestöjen kanssa. Sisäilmainfopiste on alan toimijoiden yhteinen neuvontakanava kuluttajille. Sisäilmainfopiste on vuosittain mukana monilla alan messuilla sekä tapahtumissa. Kaikki infopisteillä jaettava materiaali on maksutonta. Tule tapaamaan meitä paikan päälle!  Tutustu Sisäilmainfopisteeseen Sisäilmainfon verkkosivuilla.

Vanhustyön keskusliiton korjausneuvojat auttavat yli 65-vuotiaita asuntojen muutostöitä koskevissa kysymyksissä. Neuvojat avustavat remonttitarpeiden kartoittamisessa, suunnittelussa, avustusten hakemisessa ja tarvittaessa myös muutostyöt suorittavan urakoitsijan etsimisessä.

Korjausneuvonta on maksutonta, mutta remontin asiakas maksaa itse. Mahdolliset avustukset kattavat osan kustannuksista.

Korjausneuvojien yhteystiedot ja lisätiedot löydät Vanhustyön keskusliiton verkkosivuilta.

Asianajotoimisto Teräskulman valtakunnallinen hometalopuhelin neuvoo maksutta kaikissa asumiseen ja rakentamiseen liittyvissä riita-asioissa maanantaista perjantaihin kello 8–16. Soita 0400 198 891. Hometalopuhelimen neuvonta on maksutonta.

Lue lisää aiheesta osoitteessa www.hometalopuhelin.fi.