Maksuttomat Stumppi-tukipalvelut

Neuvontaa ja ohjausta nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen

Maksuton Stumppi-neuvontapuhelin numerossa 0800 148 484 tarjoaa yksilöllistä tukea ja neuvontaa tupakoinnin lopettajille. Palvelun mahdollistaa STEA-avustus.

Puhelut ovat luottamuksellisia, ja voit soittaa myös kertomatta nimeäsi. Neuvontapuhelimeen vastaavat terveydenhuoltoalan ammattilaiset, jotka ovat perehtyneitä nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen.

Neuvontapuhelin palvelee maanantaisin ja tiistaisin kello 10–18 sekä torstaisin kello 13–16.

Proaktiivisessa valmennuksessa yhteydenotoille sovitaan yksilöllinen aikataulu jokaisen lopettajan tilanne huomioiden. Valmentaja ohjaa ja kannustaa pääsemään tavoitteeseen. Proaktiivisessa valmennuksessa olevien henkilöiden puhelinnumero tallennetaan rekisteriin sovittuja jatkoyhteydenottoja varten. Rekisteritietoihin on pääsy järjestön työntekijöillä. Rekisterin käyttöä seurataan aktiivisesti sisäisten ohjeiden ja katselulokin avulla, jotta luottamuksellisuus säilyy. Yhteydenotot valmennukseen liittyen: stumppi.tyoryhma@hengitysliitto.fi.

Kysy asiantuntijalta -palvelussa neuvontaa ja ohjausta voi saada sähköpostitse. Ota yhteyttä: stumppi.tyoryhma@hengitysliitto.fi.

Katso LT, keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Miia Aron verkkoluento Hengityssairaudet ja tupakointi.

Voit antaa palautetta käyttämistäsi Stumppi-palveluista täällä.

Ota rohkeasti yhteyttä, niin autamme sinua omalla polullasi eteenpäin.

Hyväksy markkinointievästeet katsoaksesi videon.

Yhteistyökumppanimme savuttomuuden edistämistyössä

• Järjestöjen nikotiiniton verkosto