Suomi liikkuu 100 lasissa!

Hengitysliiton liikuntatoiminta täytti 30 vuotta 2017. Juhlavuoden kampanja ”Suomi liikkuu 100 lasissa!” oli osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden 2017 ohjelmaa.

Katso 21.10. terveiset Lottolähetyksestä!

Toimintavuonna Hengitysliiton kaikki valtakunnalliset teemapäivät kannustivat hengityssairaita ja kaikkia hengitysterveydestään kiinnostuneita liikkumaan terveytensä kannalta riittävästi. Kannustimme kaikkia suomalaisia liikkumaan 100 paikallisessa Hengitysliiton ja hengitysyhdistysten kumppaneineen järjestämissä liikuntatapahtumissa eri puolilla Suomea.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliittoon karttuneen kokemustiedon perusteella monet sisäilmasta oireilevat tai sairastavat ovat saaneet apua joustavista järjestelyistä työelämässä, mutta niiden käyttö on tapauskohtaista ja hyvin sattumanvaraista. Suunnittelija Sari Mäki pohtii blogi-kirjoituksessaan työn muokkaamisen mahdollisuutta sisäilmasta oireilevien ja sairastavien työkyvyn tukemisessa. Lue kirjoitus täällä: https://bit.ly/2V6TUz0

Sosiaaliturvaopas on päivitetty ajan tasalle. Voit tututua ja ladata sen osoitteessa www.sosiaaliturvaopas.fi. Oppaaseen on koottu laajasti tietoa pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden sosiaaliturvasta ja palveluista. Opas on erinomainen työväline järjestöjen ja sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöille, mutta siitä hyötyvät myös esimerkiksi palveluita tarvitsevat ikääntyneet ihmiset. Lue lisää: https://bit.ly/2BD1ERT