Suomi liikkuu 100 lasissa!

Hengitysliiton liikuntatoiminta täyttää 30 vuotta 2017. Juhlavuoden kampanja ”Suomi liikkuu 100 lasissa!” on hyväksytty Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden 2017 ohjelmaan.

Katso 21.10. terveiset Lottolähetyksestä!

Toimintavuonna Hengitysliiton kaikki valtakunnalliset teemapäivät:

• Harvinaisten sairauksien päivä 28.2
  • Kansallinen unianeapäivä 15.3.
  • Maailman astmapäivä 2.5.
  • Sisäilmasta sairastuneiden päivä 26.8.
  • Lisäaikaa liikunnalle-viikonloppu 28.-29.10.
  • Maailman keuhkoahtaumatautipäivä 15.11.

kannustavat hengityssairaita ja kaikkia hengitysterveydestään kiinnostuneita liikkumaan terveytensä kannalta riittävästi. Kannustamme kaikkia suomalaisia liikkumaan 100 paikallisessa Hengitysliiton ja hengitysyhdistysten kumppaneineen järjestämissä liikuntatapahtumissa eri puolilla Suomea. Osana tapahtumia järjestetään:

• Arkiliikunnan SM-kisat
  • Innostetaan suomalaisia keppijumppaan.

Kaksi eri keppijumppaohjelmaa suunnitellaan yhdessä Happiliikkuja-konseptin sekä Voimisteluliiton kanssa paikallisten hengitysyhdistysten ja voimisteluseurojen yhteistyön lisäämiseksi. Yhteistyökumppanina on muun muassa Suomen Apteekkariliitto jäsenapteekkeineen.

Suomi liikkuu 100 lasissa -liikuntatapahtumat 2017:

• Porin Puuvilla, 11.3 klo 11-15 Katso ohjelma
  • Sportec-messut, 16. - 17.3. Tampere
  • KKI-päivät, 22. - 23.3. Helsinki
  • Nuori 2017, 27. - 29.3. Tampere
  • Liikkuva koulu -seminaari, 3. - 4.4. Helsinki
  • Kevään kuntokauden avaustapahtuma, 8.5. Forssa
  • Keski-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen Lisäaikaa liikunnalle -tapahtuma, 13.5 Vantaan Kuusijärvi
  • Pohjois-Lapin Hengitysyhdistys: Hengitysjumppaa sata lasissa! 18.5.2017 klo 18 - 19, Ivalon urheilukenttä
  • Hossan kansallispuiston avajaiset, 17.6. Hossa
  • SM-viikko, 5. - 9.7. Tampere
  • SuomiAreena, 10. - 16.7. Pori Jazz
  • Keppijumppaa keuhkoille, Kuusankosken Hengitysyhdistys on mukana alueellisessa sisäilmasta sairastuneiden liikuntatapahtumassa, 26.8. Repoveden kansallispuisto
  • Kunnon laiva 18.-20.8.
  • Sisäilmasta sairastuneiden päivä 26.8.
  • Lisäaikaa liikunnalle-viikonloppu 28.-29.10.
  • Maailman keuhkoahtaumatautipäivä 15.11.

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: