Harvinaista palloilua

Paikka: Tammelan stadion, Tammelankatu 25, 33500 Tampere

Järjestäjä: Hengitysliitto

Vastuuhenkilö: Tanja Sointu, 044 407 7082, tanja.sointu@hengitysliitto.fi

Harvinaista palloilua -tapahtuma kutsuu sinut edistämään liikunnallista elämäntapaa ja huolehtimaan omasta hyvinvoinnista arjessa. Tapahtuma on maksuton ja soveltuu erityisesti kaiken kuntoisille hengityssairautta sairastaville ja heidän läheisilleen. Erilaisten lajikokeilujen lisäksi osallistujat pääsevät jakamaan vertaistukea ja kokemustietoa.

Kutsumme kaikki kiinnostuneet edistämään hengitysterveyden asiaa. Laitetaan yhdessä hyvää puhinaa liikkeelle uudella Tammelan stadionilla!

Aamupäivän aikana pääset testaamaan erilaisia liikuntapisteitä ja iltapäivällä inspiroidut tutkija Elisabet Lahden sisua ja sisukkuutta käsittelevästä luennosta. Menossa mukana ovat muun muassa Ammattiopisto Luovi, Hämeen Liikunta ja Urheilu, Ikäinstituutti, Liikkujan Apteekki, Suomen Apteekkariliitto, Suomen Golfliitto, Suomen Keilailuliitto, Suomen lastenkulttuurikeskusten liitto sekä VaLePa ry. Nikotiinitonta urheilua edistää Hengitysliiton Stumppi-palvelut.

Paneelikeskustelussa ääneen pääsevät Hengitysliiton kokemustoimijat toimittaja Maarit Tastulan johdattelemana. Tapahtuman kruunaa mahdollisuus osallistua Veikkausliigapeliin Ilves-EIF.

Alustava ohjelma:

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

9.00–10.15Yhteistyökumppaneiden ilmoittautuminen
9.30–10.15Osallistujien ilmoittautuminen
10.30–12.30Alkusanat ja liikuntaa stadionilla
12.30–13.00Vaatteidenvaihto pukuhuoneissa
13.00–14.00Lounas (3. kerros)
14.00–14.45Henki ja sisu! – elämänvoimaa arjen hetkiin / sisutohtori Elisabet Lahti (3. kerros)
15.00–15.45Paneelikeskustelu / toimittaja Maarit Tastula
15.45–16.30Musiikkia ja välipala (2. kerros)
17.00 alkaenVeikkausliigapeli Ilves-Ekenäs Idrottsförening (EIF)

Ilmoittaudu:

Ilmoittaudu mukaan 2.8.2024 mennessä verkkolomakkeella. Voit ilmoittaa samalla lomakkeella usean osallistujan.

Tapahtumaa ovat tukemassa:

GreenCare suomalaisen puutarhan asiantuntija

Tapahtuma on jatkoa Hengitysliiton vuodesta 2018 alkaen järjestämille liikuntatapahtumille, jotka ovat erityisesti suunnattu harvinaista hengityssairautta tai muita hengityssairautta sairastaville, keuhkosiirron saaneille ja heidän läheisilleen.