Julkaistu: 20.4.2023
UutisetVertaistoiminta

Hengitysliiton kokemustoimijat näyttävästi esillä

Hengitysliiton kokemustoimijat jakavat kokemuksiaan elämästä hengityssairauden kanssa.

Miten hengityssairaus vaikuttaa elämään ja miten sen kanssa oppii tulemaan arjessa toimeen? Hengitysliiton kokemustoimijat Eeva-Liisa Peltonen ja Ari Koivunen ovat hiljattain jakaneet omia kokemuksiaan aiheesta.

Eeva-Liisa Peltonen on ollut esillä useissa alueellisissa medioissa. Hän on kertonut esimerkiksi palostaan vaikuttaa asioihin. Eeva-Liisan tiestä kokemustoimijaksi voi lukea myös maaliskuussa ilmestyneestä Hengitys-lehdestä.

Kuntoilusta voimaa saanut Ari Koivunen puolestaan kertoo elämästään keuhkoahtaumataudin kanssa kotiliesi.fi-sivustolla. Jutun voi lukea täällä

Lisää tietoa kokemustoiminnasta löydät täältä. Tällä hetkellä Hengitysliitossa toimii noin 40 kokemustoimijaa. Voit tilata kokemustoimijan tilaisuuteesi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kokemustoimija@hengitysliitto.fi.