Julkaistu: 21.11.2023
TiedotteetUutiset

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Länsi-Pohjan keskussairaalalle

Hengitysliitto lahjoitti Länsi-Pohjan keskussairaalalle hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti 26.10.2023 yhdessä Länsi-Lapin Hengitysyhdistyksen kanssa Länsi-Pohjan keskussairaalalle kannettavia matkahappirikastimia ja lääkesumuttimia.

– Kannettavat matkahappirikastimet mahdollistavat kotihappihoitoisten potilaiden liikkumista, matkustamista ja esimerkiksi sairaalassa käyntejä. Kannettavalla lääkesumuttimella tiettyjen keuhkosairauksien hoito pystytään toteuttamaan kotioloissa monipuolisemmin, kertoo Länsi-Pohjan keskussairaalan keuhkosairauksien poliklinikan ylilääkäri Sakari Saviaro.

– Nämä ovat erittäin tervetulleita apuvälineitä täydentämään poliklinikkamme potilaiden hoitoa. Olemme hyvin kiitollisia lahjoituksesta, hän jatkaa.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön.

Kuvassa vasemmalta sydän- ja keuhkosairauksien osaston ja keuhkosairauksien poliklinikan tiimiesihenkilö Johanna Laurila, osastonsihteeri Päivi Alajas, sairaanhoitajat Marjaana Jussila, Kaisa Palokangas, Merja Kestilä ja Marjo Tallgren, Hengitysliiton järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu, keuhkosairauksien poliklinikan ylilääkäri Sakari Saviaro sekä Länsi-Lapin hengitysyhdistyksestä puheenjohtaja Johanna Berg, hallituksen jäsen Reijo Lamminen ja sihteeri Pirkko Hilden. Kuva: Mehiläinen Länsi-Pohja