Julkaistu: 30.10.2023
TiedotteetUutiset

Hengitysliitto lahjoitti hengityksen apuvälineitä Lohjan sairaalalle

Hengitysliitto lahjoitti Lohjan sairaalalle hengityksen apuvälineitä, joita voidaan käyttää muun muassa hengityssairaiden hoidossa ja kuntoutuksessa.

Hengitysliitto lahjoitti yhdessä Länsi-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen kanssa Lohjan sairaalalle 30.10.2023 yskityslaitteen sekä kannettavan matkahappirikastimen ja lääkesumuttimen.

Yskityslaitetta käytetään yskimisen avustamiseen ja eritteiden poistamiseen hengitysteistä. Kannettavia matkahappirikastimia käytetään korjaamaan elimistön hapenpuutetta lyhytaikaisesti esimerkiksi kauppa- tai lääkärikäynnillä. Kannettavalla lääkesumuttimella annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä.

– Kiitos! Nämä apuvälineet tulevat auttamaan monia potilaita arjessa ja tukevat heidän kotona pärjäämistään, Lohjan sairaalan keuhkopoliklinikan osastonylilääkäri Mikael Lindroos toteaa ja iloitsee lahjoituksesta.

Kuvassa vasemmalta: Länsi-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen tiedottaja Eeva Tossavainen, kuntoutusohjaaja Mari Kurki, osastonhoitaja Satu Munck, opiskelija Pipsa Sorvari, keuhkopoliklinikan osastonylilääkäri Mikael Lindroos sekä Länsi-Uudenmaan Hengitysyhdistyksen jäsenrekisterinhoitaja Pirjo Tallgren. Kuva: Janne Haarala

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön.